torsdag 28 juni 2012

Men Jag Är Snäll När Jag Sover.

Om jag skulle vilja skiljas från någon del av mig själv skulle jag lätt välja mitt humör. Ibland blir jag så trött på mig själv och skulle vilja be mig själv att bara hålla tyst och typ gå och sätta mig på en stubbe någonstans och inte prata med någon förrän jag är glad och snäll igen. Troligen skulle jag då få sitta på den där stubben tills jag svalt ihjäl och även om det på ett sätt löser problemet med mitt ilskna humör känner jag inte att det är rätt väg att gå. Jag önskar att jag inte blev så superirriterad när någon säger fel sak ( berättar vad jag ska tycka, göra  eller känna), kanske man menar det kanske man inte menar det. Men oavsett himla jobbigt att jag liksom noterar det hela och per automatik lägger in det på hårddisken och Glömmer Inte Bort. Det är inte så att jag skäller ut folk till höger och vänster. Men jag tjurar. Ibland inombords halvdolt, ibland väldigt utombords synnerligen synligt. Här sväljs inte några oförätter inte. Glöm det. Fast jag så gärna vill släppa allt.

Långsinthet står aldrig med på listan över sexiga egenskaper. Lite synd kan man tycka. Kul att komma först i någon tävling.

15 kommentarer:

martinaskoog sa...

Du är snäll när du inte sover också :-)

martinaskoog sa...

Fy det är Inge kul det där.,, Känner igen.... Har som mål nu att va snabb & modig och säga "bad menar du?" "det där kändes inge bra när du sa så". Men jur lätt är det... Det som har hjälp mig är att jag tagit upp det i analysen å det är f-n så bra:-).

martinaskoog sa...

Jag är visst ordblind oxå:)

Den tjocke konsulten sa...

Om jag säger något dumt så ser jag det som en fördel att få veta det tydligt och direkt så jag inte gör om det :)

Erika sa...

usch, ja. är så TRÖTT på mitt humör ofta ofta. och att jag är så sabla transparent. skulle behöva mig ett pokerface om någon har till salu?

Åsa sa...

Åh men du är underbar ändå, trots eller kanske på grund av;) ditt humör!

Miss Upsey Daisy sa...

Martina- Äh! Det är ju mig det är fel på och jag vill inte vara så... genomskinlig eller lättstött.
Lite hårdare hud lite mer jävlar amamma så att säga. :)
DTK- Eller hur!
Erika- Köp ett till mig med.
Ån- <3

martinaskoog sa...

Jag tycker inte om hårdhudade:-)

martinaskoog sa...

Jag tycker inte om hårdhudade:-)

Miss Upsey Daisy sa...

Martina- Men lite mer skulle inte skada? :)

martinaskoog sa...

Nja....

Spader Madame sa...

Jag är också jävligt långsint och ganska transparent. Men kanske har jag litet mer hud. Eller inte. Litet olika det där. (Men det har blivit bättre med åren, om det kan vara till någon tröst?)

Kram!

Miss Upsey Daisy sa...

Martina- johooo!
Spader- Möjligt detta. Imorgon ses vi!

mockapocka sa...

Jag tror du faktiskt behöver skrika lite till höger och vänster. Det är när jag inte gör det som jag blir sur. och långsint. skriker jag på en gång är det ur vägen sedan och jag kan vara/blir oftast glad som den lärka.
Det handlar om integritet. När jag var liten/yngre trodde jag inte att jag hade rätt att värna om min integritet, alltså säga vad jag själv tyckte om något som ngn annan sa till eller om mig. Jag bara svalde och accepterade. Djävligt sur var jag ofta. Fast kanske mest ledsen egentligen.
Nuförtiden brukar jag fråga hur verebörande egentligen menar. Då blir det samtal som jag har förmåga att hänga kvar i (värna om/ skydda mig). Det är möjligt att jag gormar och skriker ibland men oftast behövs det inte. Å andra sidan har väl ingen dött av ett verbalt känsloutbrott?

Miss Upsey Daisy sa...

Jag vet. Jag borde nog fråga "hur menar du". Det ska jag ta till mig.