onsdag 27 juni 2012

Igår.

Igår var jag på spinning. Instruktören bröt lite och jag tänkte "är det tyska?". Men det dröjde ungefär inga sekunder alls innan jag var säker på att det var tyska. För Gud.I.Brallan vad hon kunde spela tysk musik. Man visste ju inte säkert innan men Tyskland är väl inte det största musiknationen? Alls. Och en timmes spinning till tysk musik kan lätt kännas som en smärre evighet.  Fast ändå bättre än den gången när det spelades finsk schlager. Man får ändå ha det i beaktande mitt i den smärre evigheten.

5 kommentarer:

annika sa...

Men guud. Var hittar man ett sådant ställe?? Vad blir det nästa gång, väntar med spänning :)

J sa...

Musiken får en att aldrig glömma vissa händelser. Själv får jag utslag av panflöjt efter att under en timmes flygresa i ett pytteplan ha tvingats lyssna på Yesterday spelad med panflöjt från start till landning.

Nyfiken Alltid sa...

Låter faktiskt ganska outhärdligt. Men det är klart, mot finsk schlager så är nog allt en fröjd.

Pettiwoman sa...

Haha det var det värsta jag hört. Vilken mardröm =)

Miss Upsey Daisy sa...

Annika- Denna gången helt normalt.
J- Det förstår jag.Det förstår jag verkligen.
NA- Mot finsk schlager .. ändå okej.
Pettiwoman- hehe!