måndag 7 november 2011

Mumin-Mania.

Den käre Pusspolisen är sedan förra veckan besatt av Mumin (figurerna alltså, inte katten). Jag köpte därför pepparkaksformar och reflex utformade som diverse aktörer i Mumindalen. Möjligen därför hon kommit på att hon och jag ska åka till Finland och något slags Muminland ihop. Bara hon och jag tydligen. Men Brorsan då och din pappa säger jag lite frågande. Kanske de vill hänga på. Men de får kalla handen av Pusspolisen som verkar anse att det här är en utstuderad tjejresa. Det är hon och jag. Bara.

5 kommentarer:

emve sa...

Låter härligt tycker jag! Tjejresa till Mumindalen. Inte varje dag man hör om sånt.

sarapirat sa...

tycker jag med!
tacka ja!
men den där julgransleken fattar jag inte riktigt?

nillas liv på pinnen sa...

Gullig!
Hon verkar vara den där pusspolisen.

Turtlan sa...

Oj oj! Ni synkar utan tvekan.
Om man blir utvald till en Muminresa så är man important! Very important!

Ungefär som när jag fick veta att Lilla E 7 år var käääääär i en kille i hennes simgrupp!
Ingen annan (än mamma) har fått veta det.

När går resan? Blir det svit, bubbel (både bad och på flaska) på rummet?
Endast det bästa är gott nog för tjejer på resa.

Miss Upsey Daisy sa...

Emve- Inte vanliga SPA här inte. :)
SaraP- man bara slänger in en gran och ser ...glad ut?
Nilla- Jorå-
Turtlan- Det är lite oklart om den där resan. Vi får väl se. Det får vi.