onsdag 30 november 2011

Måste Alla Heta Samma Sak.

Ibland smidigt att Pojkvän, Bror och kollegan Småbarnspappan (som jag hänger mest med) råkar ha samma förnamn. Ibland förvirrande då man får sms i arla morgontimma av Småbarnspappa att han ska vabba och man blandar ihop det hela och stirrar sömndrucket på sovande Pojkvän och ställer sig frågor som "hur kan han sms:a när han sover", "varför sms:ar han då jag är på en armslängdsavstånd" och slutligen "vem är sjuk och varför har jag inget märkt under natten".

6 kommentarer:

Mirijam sa...

Lite som att jag har både mitt ex och min nuvarande med samma namn, väldigt praktiskt när man råkade tatuera in namnet på kille nummer ett på röven. Väldigt opraktiskt att de inte stavar likadant.

Anonym sa...

I sådana lägen är det bäst att bara somna om. Hjärnan är helt enkelt inte redo för dagen.

Jo sa...

Bara för att göra det hela ännu enklare blir det inte mindre än fyra stycken med samma namn. Plus en som man kan säga har den franska motsvarigheten. Smidigt! :)

Miss Upsey Daisy sa...

Mirijam- Smart av dig att välja så lika! Hatten av för det.
FranklyAnna- Alltid läge att somna om.
Jo- oj oj. Oj oj igen.

Jo sa...

Alltså: Det blir fyra sådana på julfesten. Det kanske inte framgick i min förra kommentar... :) (Jag hoppade över att bjuda den femte eftersom det blir rätt fullt ändå.)

Miss Upsey Daisy sa...

Jo- Fattade :)