måndag 31 oktober 2011

Men Vad Gjorde Du I Helgen.

Missade en spinning.
Men tränade en bodypump.
Åt kräftor och drack champange.
Eldade brasa.
Spelade Sjuan.
Och förlorade i ovan nämnda kortspel.
Fixade sista i sovrummet.
Det betyder gavel upp och sänglampor upp.
Men även garderobsdörrar upp.
Var på förfest till en fyrtioårsfest.
Eller heter det fördrink när man är vuxen?
Höll ett om jag får säga strålande tal.
Tillsammans med flera andra.
Försöket bestämma musiken på festen.
Det var det flera som ville.
Märkligt.
På väg hem slumpade det sig att.
En holländsk taxichaufför forslade hem oss.
"Pratade" därför holländska med denne.
Alla femton ord jag kan.
Det går rätt fort.
Söndagen ägnades åt trötthet.
Mycket sova blev det.
Med sedvanlig pizza och film.
Lite som en ungdom tänker jag mig.
Hursomhelst.
Nu är det ju måndag.
Har jag hört.

5 kommentarer:

Laila och Johan sa...

Låter som en härlig helg. Känner igen den där söndagströttheten, eller pizzan som obligatorisk. Själv sjöng jag halsen hes och dansade som besatt ;). Måndagar känns helt onödiga i sammanhanget.

Miss Upsey Daisy sa...

Loppis- Åh härligt. Ibland behvöer man ett rejält kalas.

Erika sa...

Det verkar som att du hade en helt strålande helg! Jag längtar efter kalas jag med. Det var hemskt länge sedan jag dansade till exempel. Dumt.

Spader Madame sa...

För litet kalas tänker den här tjejen. Mer kalas åt folket!

Miss Upsey Daisy sa...

Erika- Får du råda bot på.
Spader- WOrd.