söndag 2 oktober 2011

Jag Har Tappat Den.

Tiden -Var är den?

-Försöker prioritera bort "sovmorgonen" ibland för att morgonträna. Inte piggast.
-När det gäller jobbet har vi stängt ett kontor och det mesta ha flyttats över till Göteborg. Nya saker för mig och mycket mer saker. Kanske ska nämna att jag är på jobbet just nu. Idag är det söndag. Sist jag kollade jobbade jag inte söndagar. Det gör jag ju inte jämt heller.
- Jag har städat ur min lägenhet i torsdags och hyr nu ut i andra hand. Packade ner allt på en dag, hence jag har verkligen ingen koll vad som ligger i de sjutton flyttkartonger i Pojkväns tvättstuga. Inte ha koll på sjutton flyttkartonger fungerar väldigt dåligt för mig. Jag är ett kontrollfreak med inte bara stor bokstav utan med VERSALER. Det är som sjutton kaoslådor.
- Vi renoverar sovrummet.
- Och lite andra rum med.
- Jag sätter mig inte i soffan förrän vid tio-tiden på kvällen. Ändå har jag dåligt samvete för att jag gör det. Så därför sitter jag i soffan och tänker på vad jag måste hinna med dagen efter.
- Jag ska bort två helger i höst. En till Oslo och en till Dalarna. Nu funderar jag på att ställa in allt trots att jag verkligen vill. Jag vill hälsa på min kompis och jag vill träffa min familj som jag inte sett sedan juni. Men eftersom jag vet att det blir bra när man väl är där och eftersom jag är av åsikten lagt kort ligger så kommer jag såklart att åka.

8 kommentarer:

Jenny sa...

Men fy för den lede! Det här låter inte bra! Tyvärr vet jag inte riktigt vad du kan göra... Men du ska nog inte prioritera bort sömnen. Hoppas det ordnar sig! Kram

Åsa sa...

Inte bra. Inte bra alls! Tänk kaoslåda vs allt bor på sin plats. Du får göra så med tiden också:)

karro sa...

Låter inte bra. Nu är väl jag inte den som är bäst lämpad att säga det här eftersom jag själv bevisligen inte lever enligt devisen, men ta det lugnt vännen. Kram

Enannan sa...

Glöm inte att andas ibland.

Tess sa...

Ibland måste man prioritera vare sig man vill eller inte.

Det kanske är bättre att få ordning på lådorna först så du får må bra i vardagslivet och resa sen så du kan vara borta med gott samvete?

Fast jag ser verkligen fram emot att träffas!!!

Kram

Tesa sa...

Prioritera inte bort sömnen. Och prioritera inte bort det du tycker är absolut roligast, att du inte hinner med allt är det ingen som klandrar dig för, ibland går det inte att göra allt samtidigt.
Du kommer inte må bra av det, så ta det lugnt.

Kram

SaraMy sa...

Jag håller med Tess. Rensa i kaoslådorna. Nu kan man inte i det närmsta jämföra min känsla av icketid med din, men jag vet hur det känns och det är inte bra!
Jag skulle helt klart försöka få loss en dag till att rensa - rörigt runt omkring (eller bara i källaren) brukar göra att det är svårt att koppla av när man faktiskt har tid till det.
Och sen skulle jag kolla upp hur framtiden ser ut på jobbet, är detta tillfälligt eller något som helt enkelt bara kommer fortsätta vara?
är det tidsbegränsat och man har ett hum om slutdatum är det fortfarande lika jobbigt men man vet att det har ett slut.
Åh. Eller så bara skriker du och går och gömmer dig under täcket och säger till karl att ''idag får du sköta livet för jag tar semester, och ge mig en kram''.
KRAM!

Miss Upsey Daisy sa...

Jenny- Jag prioriterar inte bort sömnen mer än att jag går upp 45 minuter tidigare och tränar. Men det är lite mer full fart än vad som är roligt men det är inte SÅ illa.
ÅN- En kaoslåda räcker. Inte sjutton.
Karro- Jag är sämst på att slappa har alltid varit tyvärr...
Enanna- Yes Sir!
Tess- Jag kommer. Det är långt kvar.
Tesa- Fast den där tiden man tränar är enormt värdefull och något jag behöver... ger energi.
SaraMy- Får ordning på flyttkartonger är nog en bra sak. Jag ska börja där. kram och tack.