måndag 21 mars 2011

Kaoslåda II.

Lisa mfl tror inte att jag kan ha en kaoslåda fylld hemlösa pryttlar som inte bor någonstans. Men det kan jag. Min kaoslåda är ganska liten men det råder ändå kaos. Av.Saker.Som.Inte.Hör.Ihop.

En kikare, lite diverse mynt, ett katthalsband, en stegräknare, medaljer från lite löplopp, ett reflex, lite presentsnören och en pannlampa. Oj höll på att glömma nycklarna.

En nyckelknippa med ett gäng nycklar som jag inte vet var de går. Är inte det kaos så vet då inte jag. Vad säger du nu då Lisa?

13 kommentarer:

Lisa sa...

Duktig Anna! Jag känner mig stolt å kaosets vägnar.

Miss Upsey Daisy sa...

Lisa- Men det ÄR läskigt att se ... så nära och så ... stökigt!

Turtlan sa...

Medsyster här också. Här finns också kaoslådor. Just det 2-3 st sådär.
Skönt att läsa att fler har såna.

Innehållen är väldigt lika hos dig och mig!

Miss Upsey Daisy sa...

Turtlan- Det är många medsystrar misstänker jag ..

Åsa sa...

Jag behöver en strukturfasist. Det är många saker som inte har någonstans att bo hemma hos mig.

minahistorier sa...

nycklar som man inte vet vart de går låter spännande, tycker jag. jag vet vart alla mina nycklar går. utom två små som jag har hittat på gatan och behållt för att de är fina!

Lisa sa...

Jag tänker så här, va. Om du tittar i kaoslådan varje dag (eller på fotot här på bloggen), och liksom trappar upp längden på den dagliga titten... då kommer läskighetskänslan gradvis att försvinna. OCH SEDAN ÄR DU SOM JAG VILKEN SEKUND SOM HELST!!! MOAHAHA!!!

Vad det nu skulle vara bra för.

Linda K sa...

OMIGOD! den är så...så KAOTISK!

Tesa sa...

EN kaoslåda? Alla mina lådor (oavsett storlek) är det kaos i! Jag borde ge dig rätten att ordna upp dem! :)

Jag har istället uppfunnit en liten fin oskyldig skål på hallmöbeln där jag samlar överblivna små pryttlar som annars blir liggande överallt. Det fick mig att känna mig ordningssam... fram tills nu. ;)

mr epo sa...

Länge sedan jag läste något träningsrelaterat inlägg.Hur går det med årets lopp egentligen?

Lite symboliskt att stoppa ned allt som påminner om löpning i en låda...:-)

No-one sa...

Jag är djupt imponerad. TÄNK att du klarar av att leva med detta kaos.

*fipplar nervöst med fingrarna framför mig*

Anonym sa...

Hela min boning är en kaoslåda.

Miss Upsey Daisy sa...

Flicka- Till din tjänst!
Summercat- Jag vill slänga dessa.. men vågar inte. Än.
Lisa- Det vågar jag inte. Inte än. Verkar... farligt..
LindaK- Jag veeeet! I am bad.
Tesa- he he... låt den lilla strukturfaschisten ta hand om allt ;-)
Mr Epo- till din tjänst.
Alexia-Visst! Så stor låda.
Frunatmaken- touché