tisdag 29 mars 2011

Filosoferat.

Förutom sjuttiotolv andra anledningar varför Pojkvän är så himla bra finns det en jag vill dela med er. Vid händelse av krig är det synnerligen smart att befinna sig i pojkväns matkällare. Inte nog med att det finns mat för att överleva ett kärnvapenkrig. Det finns sprit också så att man kan ha kul under tiden. Själv har jag tre uppsättningar med toalettartiklar. Inte samma. Inte lika. Men både han och jag kommer vara både rena och välsminkade tillika fulla och mätta om kriget kommer. Fast välsminkad och full samt i källaren i samma mening kan verka en smula tvetydigt.

12 kommentarer:

emster sa...

Om du tar med dattan i källaren så att du kan blogga är ju allt fina fisken!

emster sa...

Ps. Ni har glömt kattsand. *tipsar*

Laila och Johan sa...

Hm... inser att jag får svälta mig igenom krig. Eller möjligen knapra bullar...

Åsa sa...

Jag har en burk fiskbullar i skåpet fast det räcker ju inte så länge...

Miss Upsey Daisy sa...

Emster- fast vem har internet om det är krig.... kattsand bra tips dock! ;-)
Loppis- Välkommen till Pojkväns källare!
Flicka- Man får ransonera :)

C. Meow sa...

Jag har ju inte ens en källare! Funkar garaget?
Fast jag tyckte det lät kul att vara full, välsminkad och mätt i källaren.

Miss Upsey Daisy sa...

Camilla- Gör det säkert. Jag är ju ingen krigsexpert.. bunkra upp med mat och sprit så.

emster sa...

alltså om det inte finns internet tänker inte jag vara med.

anna sa...

välsminkad och full i en källare låter som en höjdare tycker jag. som har en gillestuga med bar. det är så jag tänker mig att den ska användas. på sikt.

Fifi sa...

Åh, ni är ju the perfect match!

Och tack! Ja, tänk att jag är en FRU nu!

L sa...

Tack, det låter utmärkt! Då ber jag att få boka en plats. Ifall kriget kommer.

Miss Upsey Daisy sa...

Emster- Näe. Du har rätt. Inte jag heller.
Fru A- Då är vi hos dig först :D
Fifi- Fru. Det låter liksom.
L- Plats bokad.