lördag 1 augusti 2009

Summering.

Idag var jag ute med några vänner och drack vin. Inte farligt många glas alls utan mer tre. Ett vitt, ett rosé och ett mousserande. Jag har nämligen fått för mig att rödvin får vänta tills det blir höst. Eftersom U2 var och spelade var det fler folk än stolar mest överallt så vi hittade ett toppenställe i en annan del av staden. Dit går jag igen för de var så trevliga.

Iallafall.

Så pratade vi böcker med den trevliga bartenderskan. Hon fick till och med en lapp med lite förslag. Hon verkade glad iallafall och vek ihop den och lade den i fickan.

Sedan försökte flera män stifta bekantskap med oss. Det hade möjligen varit trevligt för fyra-fem öl sedan. Inte nu det minsta. Kanske inte innan heller men alldeles säkert inte nu. Så jag övade på att vara lite syrlig och otrevlig. Jag är rätt dålig på det men blev inte så pjåkig på slutet.Ibland kan jag få lite dåligt samvete om jag är syrlig men det gick över när en av männen försökte stjäla en annan gästs cykel. Det var på den nivån så att säga.

Sedan gick jag hem.

5 kommentarer:

dddd sa...

Cykeltjuvar ska dö.

Miss Upsey Daisy sa...

Miss KYD- Så är det.

Evalinn sa...

Hmmm...bra att du tränade på syrligheten, en del mår bara bra av det!

Katinka sa...

Haha.. inte konstigt att du kilade hem då! Dit vill jag också gå så dit får du ta med mig nästa gång. Fatta vilken action att få se live tjuvar sno cyklar ju!

Miss Upsey Daisy sa...

Evalinn- Vissa är bara så ... mycket. Men jag övade ;)

Katinka- Jag tar med dig dit nästa gång. Väldigt trevligt.