tisdag 11 augusti 2009

Kommer inte berget del II

G:a chefen och jag gick grundligt egenom lampan och lite kopplingar och lite praktiska bekymmer som följde med på köpet. För att även en totalt ointresserade person som jag skulle förstå använde han sig av hjälpmedel såsom en apelsin och pekade vidare på intressanta prylar i ClasOhlson-katalogen. Det konstaterades att Pappa UD som är polis nog ska hålla sig till polisyrket och låta elektroniken vara då han tidigare presenterats problemet och presenterat en lösning som innehöll såga i plåt.

- G:a chefen, du är verkligen den smartaste i hela världen! Så pedagogisk du är och vilken tur att du kan peka i katalogen på alla "bra-att-ha-sakerna".
- Man tackar man tackar. Men det är inget om morfar-kollegan hade varit här. Han hade kunnat bygga om hela lampan till en microvågsugn med hjälp av ClasOhlson-katalogen.
-Begåvat ifall det är just en micro man behöver då. Nu räcker det fin så här. Men du.. hur många kataloger har du och varför har du en från 2002? Kan man säga att det är som porr att ha många?

11 kommentarer:

Turtlan sa...

Clas Olsson är väl en religion för somliga....?

När min föräldrar åkte på en Åkerbladshelg i Tällberg för något år sedan så innefattade weekendtrippen ett besök på Clas Olssons i Insjön.
Påstå inget annat än att där ska stannas när man är i de trakterna! Så det så!

Tess sa...

Clas Ohlson är en väldigt rolig affär där allt som man inte visste att man behöver finns.

En massa man vet att man behöver finns också där. Faktiskt.

Plastfarfar sa...

Snart kan du steka dina gäster redan i hallen när gubbarna har gjort sitt m.hj.a Clas O?

Lilla fröken Cynisk sa...

C.O. = MECKA!!! Halle-freaking-luja!

karro sa...

claes ohlsson o biltema-katalogen värderas högt hos många av det manliga könet

Tesa sa...

*asg* Garvar gott åt Plastfarfars kommentar.
Bör jag isolera mig när jag kommer och hälsar på nästa gång?

Den tjocke konsulten sa...

Clas O/Biltema är modernare och större varianter av forntidens järnaffärer.

Vad var problemet med lampan? Elen eller infästningen? Hur löste du det? (ja jag tycker sånt är kul att veta :)

Evalinn sa...

Haha, han får ta det lugnt med katalogerna!

Spader Madame sa...

Älskar Clas Ohlsson...men katalog? Finns ju Internet, som Spader själv tydligen har gjort nästan...

Jo sa...

Haha, kolla med J, han har alla möjliga kataloger man kan tänka sig.
Jag skulle nog vilja säga att det är gubb-porr. Fast harmlös sådan. Och jag har ju hellre CO på köksbordet än en massa tuttar, så han får hålls... ;)

Miss Upsey Daisy sa...

Turtlan- Jag veeeet. Ska man spana killar är CO stället. ;)

Tess- Jag hittar kanske inte sååå jättemycket men lite ;D

Plastfarfar- Touché!

LFC- Oh. Kanske ;D

Karro- Japp. Vet. Men förstår inte..

Tesa- Det ska inte behövas.

DTK- Det är/var invfästningen. Jag bor i ett gammalt hus. Min pappa försökte lösa det och gick bet men man får helt enkelt koppla med en sockerbit ev och sätta upp en ny krok. Det var inte så komplicerat men jag är ointresserad av sådant tyvärr..

Evalinn- Han räddar dem om det börjar brinna här :D

Spader- Tror bläddrandet är viktigt?

Jo- Såklart.