tisdag 21 april 2009

Teknik av ondo.

Videomöten i alla ära men det har sina baksidor. Det är när det dyker upp fika. På fel sida dessutom. Kollega klagar.

- Möten hela dagen ?
- Ja, och vet du vad de gjorde i Stockholm?
- Näe?
- De åt tårta! Jag såg att de åt tårta och jag fick inget.
- Nämen. Men kollegorna som sitter i de andra länderna fick ju inte heller.
- Jo för kollegan i Danmark fick ett wienerbröd inskickat lite senare såg jag.
- Och du fick inget?
- Jag gick och hämtade en frukt. En banan liksom. Hur kul är det?

16 kommentarer:

Anonym sa...

En banan i sådana sammanhang är ett hån. Jag får krupp på tillställningar och möten som serverar "fruktkorg" i pausen istället för bullar och kakor. Det är inte klokt.

Annie - PD sa...

Pure evil. Då är det bättre med vanliga telefonmöten... Men då kan man ge sig på att man får målande beskrivningar av utseende på tårta/bulle samt smak... Orättvisa när den är som värst!

No-one sa...

Livet är orättvist ibland.

LabHäxan sa...

Ha ha.. stackars kollegan, men lite roligt var det allt.

karro sa...

stackarn!!!

Miss Upsey Daisy sa...

Maria- Kollegan var besviken. Jag är inte så mycket för kakor dock.

Annie- Visst var det. Han satt själv i gbg och hela gänget i stockholm..

Pixlexia- Missa ett födelsedagsfirande..

Labhäxan- :D

Karro- Banan mot tårta.. vad är det?

Tess sa...

Fikabröd är VIKTIGT! Det har jag lärt mig här på jobbet.

Det tror jag de tycker är det bästa med att jag har börjat här - att vi har arbetsmöten en gång per månad precis som de andra avdelningarna, för då får de också fikabröd.

Avundsjukan är den sanna drivkraften...

Evalinn sa...

Det borde vara förbjudet!

Miss Upsey Daisy sa...

Tess- Fikabröd är viktigt.

Evalinn- Word.

Speja sa...

Vilken fruktansvärd orättvisa! Nästa gång får du ladda ordentligt. Bakelser kanske? Bullar med rosa socker? Nu är det väl krig?!

Miss Upsey Daisy sa...

Speja- Det var inte jag men jag kunde komma in och stödja med en bulle eller två..

stella sweden sa...

precis..hur kul är det att få en BANAN???

Miss Upsey Daisy sa...

Stella- Banan liksom!

Anne sa...

haha, det där är ganska rolig egentligen, om än orättvist såklart...

Miss Upsey Daisy sa...

Anne- Visst är det så. En banan liksom..

Miss Upsey Daisy sa...

Anne- Visst är det så. En banan liksom..