tisdag 21 april 2009

Att namna eller inte namna.

Jag gillar min frissa. Förutom att hon klipper bra så finns det lite annat. Hon bor nära mig så vi pratar om vilka indier som är bra att käka på, vilka pizzerior man ska testa. Hon vet vilket hus jag huserar i och hon känner en av grannarna. Så går vi och tränar på samma ställe med. Det är bara en sak som hon började med igår.

Att namna mig. Hela tiden.

Människor som tvunget måste-måste säga ens namn i varenda liten mening.
- Hur var det på semestern miss UD?
-Trivs ni i lägenheten miss UD?
-Hur ska vi göra med luggen miss UD?
-Säg till om vattnet är för varmt miss UD.

Så ypperligt det vore att skriva något med knorr här på slutet på inlägget? Men jag kom av mig för jag kom på att jag inte vet vad hon heter.... Kanske Sandra. Men kanske inte.

6 kommentarer:

LabHäxan sa...

Du skulle sagt att det går bra att säga ers höghet också.. ha ha

Susanne och Pebbels sa...

Jobbigt att bli namnad, men ännu värre att få ett smeknamn av någon som man inte känner så bra och bli namnad med det "nya" namnet.

Anonym sa...

Kan inte låta bli att tänka på Gulletussan som Mia & Klara gör när jag läser om Din frissa.

Du ver hon som är frissa och är gift med ett hockeyproffs... numera var gift med....


Jobbigt bli namnad hela tiden! JAg brukar försöka tänka på det och undvika det i mitt jobb. Låter lite töntigt!

Turtlan på jobbet

Tess sa...

Jag saknar verkligen min fd frissa!!! Nästan så mycket att jag skulle kunna åka de 19 milen enkel resa bara för att få sätta mig i stolen och överlämna mig i hennes våld. Och diskutera det senaste inom Harry Potter-världen förstås.

Spader Madame sa...

Miss UD, jag känner verkligen inga sådana människor. Men om jag gjorde det MISS UD, så skulle jag peta på dem och säga- "sluta upp med det där!"

Föreeseten kanske hon såg din namnskylt, då i decemeber! ;-))

Jag tycker det är så skönt att du är hemma med bloggen igen - MISS UD!

Miss Upsey Daisy sa...

Labhäxan- Det ska jag be mina kollegor kalla mig. Ers höghet.:D

DaT- Har det hänt dig? Jag skulle bli sur..

Evalinn- :-)

Turtlan på jobbet. Åh, Gulletussan. Hon är rolig. Eller sorglig rättare sagt. Min frissa känns lite bättre men jag vet inte vad som tog åt henne idag riktigt.

Tess- Hon kan väl komma till dig annars? :D

Spader- Vad glad jag blir när du säger så :D