måndag 20 april 2009

Melker.

Igår hade jag en Melker 8 månader på besök. Hans mamma var också med såklart. Det är lite så vi har fått kontakt jag och Melker. När vi umgås hänger vi mest och tuggar på saker. Ibland går det att äta och ibland går det inte att äta. Vi började stilfult med lite middag vilken verkar ätbar. När middagen var klar var det husesyn som gällde. Eller jag skulle mer säga golvsyn för fokus låg mest på kökets nedre regioner. Mellan golvsynen var det dags att tugga lite på ett lock. Jag fick tyvärr aldrig själv tillfälle att prova men det såg.... gott ut? Melker verkar vara en ung man med smak för blingbling väl i mitt knä fokuserade han skarpt på mina örhängen och halsband. Det gjorde lite ont att bli så fokuserad på men jag lovade honom en fet diamant i örat lite längre fram. Pimpa bebisen liksom. Efter att vi nästan plockat ur mina örhängen ville vi ha lite mysigt i soffan istället. En jättekort stund. Varför sitta i soffan när man kan äta lite torkade blad från en växt? Det kan man ju verkligen fråga sig. Det var ju tur att jag inte ätit upp bladen redan innan. Trots en toppenmysig kväll ville Melker börja tänka på refrängen och tänkte på refrängen. Jättehögt kan barn tänka på refrängen om de vill. Undgår ingen.

6 kommentarer:

Annie - PD sa...

Åh, vilken trevlig bebbe! Perfekt att ta hem när plantorna behöver en uppfräshning :D

Laila och Johan sa...

vill gärna säga något i stil med "åh, barn är underbara".. jag vill verkligen..

Miss Upsey Daisy sa...

Annie- Melker är en trevlig bebbe.

Loppis- Han är en mysig kille faktiskt... :D

Tess sa...

Barn går an så länge de INTE låter jättehögt...

Miss Upsey Daisy sa...

Tess-Det var bara på slutet och det var sent.. han skötte sig ypperligt.

Spader Madame sa...

Vet du vad...han låter underbar!