lördag 18 april 2009

Overload.

När jag och B lämnade New Dehli i tisdags var det 40 grader varmt. Lägg sedan till att det bor 18 miljoner människor i Dehli. Lägg till alla heliga kor & gatuhundar. Alla bilar, lastbilar allt som rör sig som har tuta. Vidare adda alla försäljare.. av flöjter, schackspel, tigerbalsam, schalar, majja, duvor, kaniner,vykort och fan och hans moster. Lägg till alla hemlösa som sover i skjul, under presseningar, under filtar, i rondeller, på refuger..

Det är New Dehli.

Jag.har.aldrig.varit.med.om.något.så.intensivt.i.hela.mitt.liv.

punkt.

11 kommentarer:

Tess sa...

Jag tror minsann att New Dehli inte är min kopp te!!!

Miss Upsey Daisy sa...

Tess- Jag är rätt chockad...

Katinka sa...

Ja, New Dehli är stökigt. Eller snarare Old Dehli då. Du skulle åka till Calcutta. Ännu värre!

Miss Upsey Daisy sa...

Katinka- Misstänkte det. Där bor det väl ännu mer... Blir det en nästa gång blir det södra indien..

Anne sa...

intryck en masse alltså

Miss Upsey Daisy sa...

Anne- japp. snurrigt värre.

Jenny sa...

Ja, puh, jag blev nästan lite matt bara av att läsa redogörelsen...

Miss Upsey Daisy sa...

Jenny- hm..

Miss Upsey Daisy sa...

Evalinn- Mycket!

Enannan sa...

Men välkommen hem! Det låter... omtumlande :D

Anna sa...

Men nufortiden finns det i alla fall tunnelbana! :)