måndag 19 november 2007

Miss Bak och Fram.

Hur kan jag vara

.... så ytlig att jag ringer min höggravida kompis för att diskutera hur Kate Moss kan vara tillsammans med Peter Dorothy tills kompisen kvider att " Nu har jag så ont att jag inte kan lyssna mer" och sedan föder sin dotter tio timmar senare.

....så sugen på att åka åtta veckor till Indien för att ta dagen som den kommer och ändå nästan få orgasm av att beta av alla saker på To Do listan i filofaxen?

....så exalterad av att stå i centrum och berätta roliga anekdoter och spegla mig i uppmärksamheten men modet att hålla ett tal på bröllop eller att vara toastmaster saknas?

....så emot köttindustrin och ändå söka efter en skinnväska?

....så bakvänd att när jag väl gör Klassikern blir det det året som jag tränar mindre än någonsin och när den är klar glädjer jag mig åt att börja träna..

12 kommentarer:

Blygisens betraktelser sa...

Hihihi...Herregud. Man kommer att tänka på Suzanne Reuter och Ulla Skoog...hehe.

Ulla Skooog sitter med blåtira och fläskläpp, halvt sönderslagen av sin man, och Suzanne blir sugen på....tadaaa-råbiff.

Du har väl sett den? Man känner sig så ytlig ibland, ja.

(Självklart är det inget att skoja om i verkligeheten, nej.)

Jadu...ta inte för många stärketårar innan du skall hålla talet, bara...hehe. Såna tal kan bli oförglömliga av helt fel anledning, så att säga.

Missy sa...

Ja, hur? Man undrar.

Anonym sa...

Förmodligen för att du är en Miss - vi är ju lite udda säger de...

Peter Madison sa...

haha...jag tycker du verkar vara...hmm...jaa lite underbar...så här på håll iaf...:)

Fortsätt med att vara den du är!

Evalinn sa...

Ha ha, tycker du med andra ord är helt normal! Jag vill också få orgasm, men mina att-göra-listor är alltid för långa. Är det ungefär samma sak som att alltid kära ner sig i fel person (vilket jag INTE gör, eftersom jag slutat kära ner mig)?

Missy sa...

Jag har ångest över att jag sa det där om plastväska. ÅNGEST, I tells ya!

Anonym sa...

Varför? För att du är Miss UD antar jag?! :) Och det är ju bra att du är det!

Miss Upsey Daisy sa...

Blygisen- Vet vilken du menar! Den är hilarious! Fast det mesta vad damerna gör blir ju guld.

Missy- Undra på du! ;-)

Miss E- Är vi udda rakt av? Är det bra eller dåligt?

Peter- Tack. Vad snäll & rar du är!

Evalinn- En dag ska jag bli klar med min To Do lista. Vore underbart. Kära ner sig i fel person. Ibland förstår man medans man är där.. ibland fattar man först efteråt.

Missy- Plastväskor. Och jag går runt på stadens gator och torg som en fri människa?

Jo- Bra att jag är jag!

Mary Lady Luck sa...

"Ja, jo det var så att jag och Miss Upsey Daisy diskuterade Kate Moss & Pete Doherty och jag blev så upprörd att vattnet gick och sen föddes du". Så kan det gå.


Klart du ska ha en skinnväska förresten.

Blygisens betraktelser sa...

Ja, det var ju såhär att Miss Upsey Daisy var på sitt vanliga prathumör, så jag hann tyvärr inte till taxin. Ja, det är därför du är född här i hallen.


hihi...

Blygisens betraktelser sa...

Alltså, jag fyllde i lite, Miss Mary Lady Luck!

hehe....

Miss Upsey Daisy sa...

Mary och Blygisen- Tackar och bockar för historien.

Felicia föddes tack och lov inte i farstun!