söndag 25 november 2007

Inte varje helg...

... som bartendern bjuder mig och min kompis på öl eftersom det tog lite tid med beställningen. Länge leve Byns Bistro.

... som jag ser fulla tonårstjejer sätta sig ner och kissa mitt på ett torg i centrala Göteborg.

... som jag kommer hem och ser från håll hur en person från grannlägenheten slår till den andra grannen.

.... som jag med flyttgänget transporterar en planka genom centrala GBG som verkligen inte går in i bilen och.... det var dumt.

...som jag går runt i pyjamas fram till lunch...

13 kommentarer:

dddd sa...

Oj. Eh, ja... Tonårstjejer, absolut. Host, host... *visslar*

Anonym sa...

Bråk bland grannarna? Låter intressant. Engagerad läsekrets kräver koninuerlig uppdatering

Blygisens betraktelser sa...

Miss KYD: Pensionärer? *visslar*

Men vad läskigt att bevittna sånt där, Miss UD. Slaget på käften, menar jag nu först och främst, det andra är ju lite läskigt det med på sätt och vis, visst!? Hahaha

Anonym sa...

Värst så dramatiska helger man kan ha då. Själv har jag äh... speglat mig i helgen. Och gjort rumpavtryck i soffan. Och sängen.

Missy sa...

Inte det?

Miss Upsey Daisy sa...

Miss KYD- Tjejer iallafall.

Mr Epo- Låt B uppdatera dig vid tillfälle för det här blev lite ....

Blygisen- En ovanligt helg.

Miss E- var du vacker?

Missy- näe. inte det.

Annie - PD sa...

Jag blir väldigt nyfiken på den där plankan... Vad hände?? :D

Miss Upsey Daisy sa...

Annie- Det hände inte så mycket som tur var men hade den tagit i någonstans hade den nästan halshuggit mig i framsätet... Eller nästan. Troligen så..

Andreas sa...

Under min färd från Arlanda och hem förra helgen hann jag se:

- 10000 fulla ungdomar i Märsta, varav många, men inte alla, hann med sista pendeltåget in till stan.

- Ett högstadiegäng som satt bredvid mig och var så där härligt högljutt berusade och trevliga.

- En tjej nånstans runt 30 stå och kräkas på gatan.

Skönt att vara tillbaka i Sverige.

Annars bodde jag granne med en familj där det alltid bråkades. Antingen syskonen eller föräldrarna . Det skreks och slogs och var allmänt läskigt.

Mrs E (ibland Grefvinnan) sa...

Jag är alltid vacker. Så det så.

Miss Upsey Daisy sa...

Andreas- Du vinner.. ;-)

Miss E- så klart att du är!

Andreas sa...

Heh, ja det låter ju litet som jag försöker bräda dig när jag läser så här i efterhand. Det var inte riktigt meningen.

Miss Upsey Daisy sa...

Jag tog det högst allvarligt! ;-)