torsdag 8 november 2007

London Calling.

En gång i tiden trodde jag att jag att Göteborg var en mellanlandning i mitt liv. Jag skulle nämligen flytta till England. Det var då så mycket bättre där. (Heltäckningsmatta på toaletten har väl ingen dött av?) Idag äter jag Malteasers, smyger in på förbjudna sunkiga pubar och bräker på med min brittiska engelska så fort det finns den minsta möjligheten. Och när andan faller på brukar jag kliva in på Top Shop och låtsas att jag faktiskt är i England. Nästan.

18 kommentarer:

Unknown sa...

london e toppen!

Turtlan sa...

Yolly good it is!

Lite afternoon tea en gråmulen november eftermiddag kanske kan stilla Din London längtan lite? Finns säkert något bra ställe i Götet som har det....?

Miss Upsey Daisy sa...

Top Noir- Jag vet. Vuxen kvinna gråter nu.

Turtle Girl- Eller så kan jag bara gå ut i regnet och känna efter? ;-)

Turtlan sa...

Så rätt så.... Londonvädret är bara där utanför dörren :-))

Blygisens betraktelser sa...

Hoppas du får möjlighet att komma till London snart, miss UD.

Jag har en gång i min ungdom åkt över till UK med färjan från Göteborg. Finns den kvar?

Anonym sa...

Jag planerar London nästa år v. 44 (höstlov för mig då) - du kanske ska med?

Annie - PD sa...

haha - London är kul att besöka men den staden är inte skoj att varken bo eller jobba i.
Eller jo, om man vill gå 20 år bakåt i tiden gällande jämställdhet.

Miss Upsey Daisy sa...

Turtlegirl- precis. Vad klagar jag på?

Blygisen- Hoppas det. Men Dublin ligger närmare i tiden för jag har kompisar som bor där och flyttar hem om ett år.

Miss E- tål att tänka på.... :-)

Annie- Helt rätt. Jag skulle nog inte vilja bo där och jobba på riktigt. Pendla hur länge som helst och bo dåligt. Samt att det är en DYR stad. Men ibland blir jag lite... dumromantisk..... Jämstalldheten är inte att tala om!

Andreas sa...

Så låt mig se om jag fattat rätt: Det är november och du vill till London?

Miss Upsey Daisy sa...

Andreas- lägg till. Det är november. Jag bor i Göteborg och vill till London. Visst blev det värre?

Andreas sa...

Vet inte, jag har aldrig varit i Göteborg i november.

Miss Upsey Daisy sa...

Ingen vision heller?

Göteborg och London är same same...

la linda sa...

dags att planera en weekendresa kanske?

Miss Upsey Daisy sa...

La Linda- Helt rätt.Men se. Jag har en räv bakom örat och det kanske händer något skoj framöver kan man tro...

Maria - FashionFame sa...

Varför flytta du tillbaka hit?? Malteasers är för gott by the way =)

Miss Upsey Daisy sa...

Maria- Jag har aldrig bott i England några längre tid. Jobbade en tid i Brighton förvisso. Men inte mer än så..

Spader Madame sa...

Alltså, nu spånar jag litet, men är inte Göteborg = Lilla London? Du kommer från landet = du får nöja dig med små godbitar? Tycker det springs på affärerer, after work, restauranger mest hela tiden!!

London i november är väl inte heller så dj-la kul, november kan väl översättas till en skitmånad på vilket språk som helst! Nov-noevo-ny ---ber om en ny månad helt enkelt! Jag kan ha fel, men det händer inte så ofta! Kram, kram!!

Miss Upsey Daisy sa...

Spader Madame- Det går ingen nöd på mig här i GBG. Ofta full rulle mest hela tiden. Ibland lite för mycket på agendan. Det är dock en annan historia.

London i november är nog inte så kul. November är inte kul någonstans det är väl därför jag ibland vill bort helt enkelt...