måndag 5 november 2007

För framtiden.

Det verkar vara mycket möss här i trakterna. Eller få ovanligt korkade möss som låter sig fångas av den Håriga. Första musen var redan färdiglekt med och heldöd. Mus nummer två hade fortfarande puls och viss livsande. En rätt pipande livsande enligt B som var hemma. Den Håriga såg lite var det barkade morrade Partypooper till B och drog igen med den nya kompisen. Den Håriga ville ogärna skiljas från Herr Mus än.

Nu till dilemmat.

Jag vill verkligen inte bonka ihjäl en halvdöd mus. Det är grymt att låta den leva om den är jonglerad och lite hårdhänt behandlad av den Håriga ( eller Gul för all del) men slå ihjäl den.

Visst måste man?

4 kommentarer:

Tess sa...

Ja, tyvärr, det måste man.

Och har man dom inne måste man också slå ihjäl dem vare sig man vill eller inte, annars har man snart hur många som helst. Och då blir det äckligt tycker jag.

Miss Upsey Daisy sa...

Tess- Jag vill verkligen inte slå ihjäl och fasar för att göra det. Frågan är ju inte OM utan NÄR det händer...

Anonym sa...

Vet du vad? Man kan lägga dem i en glassbytta med en kloroform-tuss i, så somnar de bara in o man slipper banka ihjäl dem. :)
(Nej, jag är ingen potentiell kidnappare, har bara varit väldigt förberedande inför en kattungefödsel en gång....)

Miss Upsey Daisy sa...

jo- jättebra. Hur hittar jag kloroform?