onsdag 5 september 2007

Hej alla nationaliteter!

Workshop.



Start- Taxi hämtar 05.20



Köpenhamn- Är för jävla trevligt tänkte resväskan och stannade kvar där ytterligare tolv timmar.



Zürich- En snabbvisit ner i stan för att handla det nödvändigaste. Se ovan.



Schweiziska män- Örhängen? Två stora i samma öra?



Spanska män- Kan tydligen ha ett enormt ögonbryn. Intressant.



Tyska kvinnor- som blir arga kan fortsätta och skälla på tyska en stund efter att engelskan tar slut. Ytterligare förstärkning av irritationen. Himla med ögonbrynen.



Italienska män- Äter katter. En iallafall. En liten gång.



Italienska män II- kan äta kohjärna. I ciabatta. Eller var det komage?



Italienska män III- Kan ge spontana språklektioner i engelska.



Spanska kvinnor- Är för jävla roliga.



Danska kvinnor- Visar ingen förståelse för en flygrädd Miss UD. Fel kommentar skulle kunna vara " Jo, jag tror att det blir mycket turbolens denna flygningen".



Norska män- Kan prata pizzapriser tills dess att flyget dyker upp.



Engelska chefer- Är de tvugna att hälsa på mig när jag har munnen full med kaka?



Afrikanska män- som kör taxi kan vara jätteglada.



Slut- hemma tisdag natt 00.30

6 kommentarer:

Cax sa...

Hahaha!!!

En del av det känner man igen lite.
Men det som verkligen var huvudet på den berömda spiken var:
Norska män kan prata pizzapriser!

Träffade ett gäng Norrmän när jag var i Egypten för något år sedan.
Det första som togs upp var just pizzapriser.
Dom jämnfördes med dom svenska priserna på pizzorna.
Visste du att man får två pizzor i Sverige för priset av en i Norge? ;)

Å nu i sommras var en vän från Norge på besök.
Vad disskuterades tror du?
Mhmm...Pizzapriser! :)

Turtlan sa...

Måste vara det samma med Amsterdam... att det är trevligt där! För min resväska som reste med mig till Rom tog vägen om Amsterdam. Jag har aldrig varit i Amsterdam.... men får väl se till att besöka staden någon gång. Japp!

Välkommen hem!

Anonym sa...

Det finns visst ett företag som heter Zurich som ersätter förlorat bagage. Himla bra faktiskt.

Missy sa...

Det lät mycket mer spännande än min vecka. Orättvist!

Anonym sa...

Gillar Åsas kommentar... hahaha

Miss Upsey Daisy sa...

Cax- pizza är svindyrt i norge. hugaligen. Vi gick igenom bensinpriset och priset på bröd med :-)

Turtlegirl- Tydligen rätt vanligt i köpehamn. För kort tid.. 40 minuter.. Amsterdam är trevligt kan du hälsa din väska.

Åsa- Det säger du! Jag ska "claima" som vi så vackert säger i branchen ;-)

Missy- nästan lika spännande varje dag. Not.

Marie- Jo. Åsa är en lustigkurre minsan.