söndag 9 september 2007

Experter är vi allihopa.

Jag kan faktiskt inte begripa.

Nu är jag ju än så länge lyckligt vis förskonad från tråkiga människor. Möjligt att jag får min dos här?

Men.

Jag är inne och vänder hos Engla ibland och förstår faktiskt inte vad det är hon gör som retar gallfeber på folk. Jag fattar faktiskt inte. Det är klart att det inte är frågan om kärnfysik men heeeeej handen på hjärtat här. Det finns ju andra forum för hjärngympa om det är det man är intresserad av. Om man nu tycker att Englas blogg är ren och skär dynga varför läser man den då? Om jag tycker en tidning är dålig så läser jag den inte. Gillar jag inte att umgås med en person så undviker jag väl den i mesta möjliga mån. Det är ju inte alltid det går. Men det fina i kråksången med bloggar är att man faktiskt kan välja. Men likt förbannat är folk där. Stör sig på att hon köper dyra kläder. Jamenhallå. Det är en modeblogg!Hur kul hade det varit att läsa om hon aldrig någonsin köpte något? Faller inte konceptet modeblogg en aningens? Det är modet som för Engla och hennes läsare tillsammans och ändå det som retar upp folk till den milda grad. Så fort hon köper en dyr pryl duggar det in mail att hon borde skänka alla dessa tusenlappar till välgörande ändamål. Det vore väl fint kan man tycka men då borde man också vända frågan tillbaka till dessa människor och se ifall de skänker sina små barnbidrag och studiebidrag till Rädda Barnen och fan och hans moster. Skulle inte tro det. Eller de som verkar vara fullfjädrade barnläkare som absolut vet hur man ska ta hand om småbarn. Lustigt att bloggvärlden är så överlusad av kunniga människor. De borde väl missionera till tredje världen då istället för att skänka pengar? En hel hög femtonåriga kunniga barnläkare som är redo att göra det rätta.


Så där. Då var det sagt.

12 kommentarer:

Missy sa...

Jag är helt med dig här.

Miss Upsey Daisy sa...

Sedan säger jag inte att Englas blogg är varken bra eller dålig. Jag förstår bara inte varför man överhuvudtaget läser något som man inte gillar enbart för att reta upp sig på en person? Det finns ju en miljard andra bloggar? Samt att man om man läser en modeblogg vill se nya kläder och väskor. Är det inte poängen så att säga?

Annie - PD sa...

Jag håller med.
Hon verkar helt harmlös och är säkert jättesnäll och rar men det verkar trigga folk till max. En till sak som jag inte gillar är den förakt som många andra modebloggare visar för henne, luktar avund lång väg...
Jag vill att man ska krama varandra ute i cyber space, peace love and modeblogg :)

Miss Upsey Daisy sa...

Vad skönt att du håller med! Jag tycker hon verkar vara en gullig tjej. Vad jag egentligen tycker om hennes blogg låter jag vara osagt men jag blir så förvånad över att folk går igång på henne. Hon lyckas ju trots allt leverera det som förväntas och det är ju det som verkar vara problemet? Det är lite så. Hur kan man gå in på en modeblogg och bli förvånad över att den behandlar mode? Det är lite så jag känner.

dddd sa...

Jag tror att det har blivit något av grej att racka ner på henne då och då. Dessutom är det ju känt att Engla tar åt sig, vilket alltid (för att citera Annie) triggar någon/några.

dddd sa...

Ska man racka ner på en, får man tamejtusan ta och börja racka ner på fler. Så. Nu har jag sagt det jag ville.

Miss Upsey Daisy sa...

Jag har nog inte sett att någon annan får en sådan släng av sleven som hon får? Kanske Hanna Fridén men hon läxar ju upp de efter noter.

Kan man inte bara låta de som vill läsa om rosa tops läsa om rosa tops utan gnäll? Jag menar de är ju inte pedofiler eller andra som bör sitta bakom lås och bom.

Cax sa...

Engla who?
Nu har jag missat något...igen!
Men jag är med dig om vad du säger.

Vet inte om du har läst Alex Schulman och hans frus bloggar.
Det är likadant där.
Säg att det är 30 kommentarer, då är garanterat 20 av dom "ilskna".

Än så länge har man klarat sig från "elaka" kommentarer på bloggen (om man bortser från Missy ;) )och hoppas att det fortsätter så.

Har du klarat dig?

Miss Upsey Daisy sa...

Jag har klarat mig än så länge. Men räknar väl med att nån kommer reta sig på mig någon gång.

Sök på Englas Showroom ... Eller klicka via Mickis på min sida..

MIssy är inne hos mig och skriver elaka kommentarer med! Men jag är snabb och hämnas tillbaka ;-)

Jag har inte läst hos Alex men har förstått att han inte skriver så snälla saker.. Eller?

dddd sa...

Alex är satan.

Cax sa...

Nu ska vi ju inte kasta...dumma ord mot någon men Alex kan säga riktigt elaka saker om folk.

Att kalla sin chef för *könsord* och ett *svordom* *chokladdryck* är helt ok för honom.

Men visst...ibland kan han skriva ganska underhållande saker med!

Kollade in på Engla...verkar ju vara en helt vanlig blogg!
Inget som jag hängde upp mig på där inte!
Fortsatte sedan att kolla på andra modebloggar och blev lite biten! :)
Så jag satt och kollade modebloggar hela kvällen igår! :)

Miss Upsey Daisy sa...

Miss KYD- Jag får kolla Alex. Får Satan verkligen utrymme att blogga på en tidning?

Cax- Det är en vanlig blogg. Grejen är den att folk är grymt elaka. Ändå sorterar hon kommentarer...