söndag 23 augusti 2009

Snart ljus i en hall nära mig.

Lampan ska upp idag. Mutar med scones. Letade recept och insåg att scones var en hel vetenskap. Det finns scones med majsmjöl, rågmjöl, dinkel, frukt, ost, oliv,feta, pepparkakor,choklad, pizza, morot, honung, graham..... och pölsa där skojade jag men det var mest för att kolla om ni verkligen läste igenom allt.

Scones alltså. Så vill killen med alla böcker klappa Mumin. Man får spela ut sina triumfkort helt enkelt. Dock återstår det att se ifall sconsen är en belöning eller ett straff?

6 kommentarer:

Tanten sa...

Man kan säkert baka scones med pölsa också. Bara viljan och fantasin sätter gränser.

Miss Upsey Daisy sa...

Tanten- Och sedan sätter smaken gräns....

LabHäxan sa...

Oh scones är så gott. Det har hänt att det bakats scones med lönnsirap och valnötter i ett kök nära mig, men inte utav mig. Det är lyx.

Miss Upsey Daisy sa...

LH- Scones rockar fett! Tänk om man hade någon som bakade åt en.Lyx!

Jenny sa...

Definitivt belöning! Jag blev djupt imponerad.

Miss Upsey Daisy sa...

Jenny- Toppen!