lördag 22 augusti 2009

Ironi kommer så naturligt ibland.

Det är en himla tur att jag är en humoristisk person. Annars hade jag kanske tjurat till när jag har ställt klockan på ringning tidigt en lördagsmorgon för att gå ner i källaren och tvätta en gigantisk hög av tvätt. Släpat ner allt för att upptäcka att det var klockan 16.00 jag hade tvätt-tid. Släpar upp allt och produktplacerar lite tvättmedel här och där för paketet visar sig läcka en smula.

Men nu är jag ju så humoristisk så här sitter jag och småfnissar åt min egen dumhet. Inte en uns av tjurighet så långt ögat når.

12 kommentarer:

Tanten sa...

Så gjorde jag i måndags. Sov jättedåligt och upp tidigt för ett mammografibesök som var 15.00, på min semester...

Jo sa...

Ibland är det ingen idé att tjura. Ungefär vad vi tyckte i Eksjö igår... Man hamnar liksom över den där gränsen.
Hoppas att du får en fin och solig dag ändå! Och att det var skönt att somna om i morse!

emve sa...

Uuu, jag hade nog blivit grinig. I alla fall lite. :P

Själv sitter jag dörrvakt. Sambopersonen sover av sig nattens rus i sovrummet och katterna gör allt för att ta sig in och väcka honom. Det är som att vakta portalen till paradiset!

Katinka sa...

Vilken tur! Själv hade jag allt blivit lite småtjurig och kanske med berått mod slagit in grannens dörr på väg in i lägenheten igen. Kanske alltså.

Helena sa...

Hahaha..underbart inlägg! :D Tack för det skrattet!!!

Turtlan sa...

Å jag tvättade på fel dag men rätt klockslag häromdagen.

Det gick bra det med för här är glest mellan tvättplupparna som amn bokar med.

Skönt med naturlig ironi i sånt här läge!

Spader Madame sa...

Natrulig ironi är underbart. Vilken tur att man känner så här humoristiska personer som dig och Esset. Ironin kommer hur naturligt som helst!

Miss Upsey Daisy sa...

Tanten- Ingen fara med tiden .. men trist att släpa upp allt igen.

Jo- Jag halvtjurade. VAR ironisk...!

Em- Jag VAR grinig. Ibland är jag tydligen rätt otydlig.

Katinka- Det gör jag nästa gång! ;D

Helena- Varsågod.

Turtlan- Tvätt-tider är ett abel.

Spader- Mer ironi åt folket.

Mrs E (ibland Grefvinnan) sa...

That's the spirit!

Miss Upsey Daisy sa...

Miss E- Thats me!

Fru Choklad sa...

Du är en stark kvinna. Jag hade blivit tvärsur.

Miss Upsey Daisy sa...

Fru Choklad- Jag blev sur!