torsdag 27 augusti 2009

För jag kan inte sova.

Ni vet att man ibland vaknar några minuter innan klockan ringer? Sådär lustigt "hoppsan hur det kan vara är det sjätte sinnet eller"?

Den här veckan har jag vaknat en timme innan klockan ringer. Inte det minsta lustigt. Inget " hoppsan hur kan det vara..." utan mer irriterat. Rätt mycket irriterat.

Så nu är jag inne på att trötta ut mig. Lura kroppen. Om kroppen inte vill sova. Fine. Då sover vi inte. Imorgon är det jag som går upp en timme innan kroppen vaknar, dvs två timmar innan klockan ringer. Då går jag upp skrattar mig själv rätt upp i nyllet och säger " ha, vad säger du nu, vem är det nu som är trött? va va va" . Sedan sitter jag som ett fån när klockan är fyra på natten och undrar exakt vad som var bra med den planen.

Men nu. Träna.

12 kommentarer:

Helena sa...

Välkommen till min vardag... Ledig idag, hade ställt klockan på 9 för att inte sova bort halva dagen. Vad händer? Jo, jag vaknar innan klockan. T R E timmar innan klockan. Det är inte ok, men tyvärr mer regel än undantag i mitt liv. Inte konstigt att man redan har tränat och nästan ätit lunch innan folk ens har vaknat liksom.

LabHäxan sa...

.. men är det inte lite så att kroppen är inställd på att gå upp samma klockslag. Praktiskt när man jobbar, men ack så retligt på semestern.

nillas liv på pinnen sa...

Usch, jag har också den där konfliktfyllda relationen till min gamla kroppa. Jag brukar straffa den med slutkörning på Friskisosvettis. Inte för att det hjälper, men ändå.

Jo sa...

Hahaha :D Underbar syn, när du sitter i köket kl 4 och missarna undrar vad som står på.. :)

Min kropp vill aldrig vakna på morgonen. Visst, svårt att somna ibland, men vaknar i stort sett aldrig av mig själv...

Miss Upsey Daisy sa...

Helena- Men det är inte kul att vakna halv fem -fem och inte kunna somna om... Jag lägger mig inte i tid heller.

LabHäxan- Jadå, men nu går jag upp tidigare och tränar.

Nilla- Jag straffar min med löpning!

Jo- Min kropp är lynnig. Ibland helt död men nu .. piggare än piggast.

ItisNina sa...

Jag kan inte sova alls just nu. Längtar efter att få hoppa på ett sömntåg...men snart så kommer det, långt ska jag åka då!

Miss Upsey Daisy sa...

IN- Man får passa på. Hoppas mitt kommer snart.

Katinka sa...

Wow! Den var finurlig tror jag! Det problemet har inte jag. Jag vaknar aldrig innan väckarklockan ringer, men ibland somnar jag inte innan den ringer tyvärr. Sådana dagar är illa...

Den tjocke konsulten sa...

nschSamma fenomen här, preppar för nästa vecka med att lägga mig tidigt => vaknar 0430

Miss Upsey Daisy sa...

Katinka- Min sömn verkar vara aningens hit och dit. Men just nu pigg!

DTK- Vad gör man halv fem på morgonen liksom?

No-one sa...

Det är rätt - visa kroppen var skåpet ska stå.

Miss Upsey Daisy sa...

Alexia- Jag är bossen liksom!