tisdag 8 juni 2010

Natten.

Jag hade ont överallt. Överallt. I kid you not. Men så in i helvete trött. Loppanlej genomled samma vånda men hade en släng av feber också. Någon timme efter midnatt kapitulerade jag och smörjde in hela kroppen med linement och tryckte i mig smärtstillande. Slängde iväg ett sms till någon jag visste var vaken.

"Kan inte sova. Den enda delen av min kropp som inte värker är mitt hår. Det är också den enda delen jag inte dränkt i linement."

Sedan vred jag mig genom natten och frågade Loppanlej varannan timme ifall hon var vaken. Rätt säkert kort eftersom hon också vred sig och drack vatten. Det brukar inte sovande personer göra har jag lärt mig. Det är ett ypperligt tecken på icke sömn.

8 kommentarer:

Märta sa...

Aj! Riktigt känner hur mörbultade era kroppar måste varit!

Miss Upsey Daisy sa...

Märta- Illa var det. Men idag hopp om livet! :)

No-one sa...

Bra tips om man är osäker alltså? Kan jag dricka vatten = jag är vaken. Kan jag inte dricka vatten = jag sover.

No-one sa...

PS. För ibland är jag osäker. Men nu vet jag hur jag ska få reda på svaret. Ska genast gå och testa faktiskt.

No-one sa...

PS 2. Jag är vaken!

Miss Upsey Daisy sa...

Alexia- Japp. Det kan man lugnt räkna med. Vatten= vaken. Inte vatten= sover. En gyllende sanning :D

L sa...

Lite längre bort var det en som utan problem sov som en klubbad oxe! :)

Miss Upsey Daisy sa...

L- Så skönt!