måndag 7 juni 2010

Loppet ungefär.

Jag sprang.
Och sprang.
Såg Babsan.
Hon var rosa!
Någon ska ju vara det med.
Fortsatte att springa.
Levde för sportdryck & energybars.
Och druvsocker.
Fint knark!
Lyssnade på Lady GaGa.
Men även Moby.
Såg Loppanlej igen.
Hon fick en klapp på axeln.
Sedan fokus.
In tillbaka i löp-bubblan.

Vid 35 kilometer började mitt knä att göra uppror.
Sju jävla kilometer, tänkte jag.
Det kan man ta på ett ben.
Sprang vidare, hoppades på det bästa.
Mitt knä tog sitt förnuft till fånga.
Vi samarbetade åter.

När skylten för 40 km dök upp fick jag tårar i ögonen.
Och ökade tempot på ren vilja & adrenalin.

5 kommentarer:

anna sa...

herrejävlar. ett under att ni kunde stå igår... fantastiskt trevligt att ses! hoppas du inte har alltför ont idag :)

yllet sa...

ja du är så jäkla duktig!! jag är grymt impad!

Märta sa...

Totalt genomimponerad!

karro sa...

shit, vad duktigt, är helimponerad!!!

Miss Upsey Daisy sa...

Fru A- Det kunde vi ju knappt. Jag var så sliten. Verkligen.
Yllet- Tackar.
Märta- Oh. Tack igen.
Karro- :)