onsdag 30 september 2009

Stockholm säger du?

Först ringde klockan 4.15.
De är så tidigt att man undrar om det är science fiction.
Men det är det inte så man får gå upp.
Sedan åker man till stationen.
Tänker lite på; att stackars satar som åker spårvagn nu liksom.
Så inser man att man själv är en sate.
Springer på Fallskärmsjägaren 05.45.
Vi känner igen varandra trots att vi inte är vakna än.
Jag sover tåg.
Sedan tar vi taxi till möteslokalen.
Jag guidar oss högst upp i byggnaden med hissen.
Det är fel så vi åker ner igen.
Sedan sitter vi i möte mest hela dagen.
Vi rullar sedan med våra väskor (åtta personer eller så) mot hotellet.
Ingen kan missa oss när vi kommer.
Fallskärmsjägaren undrar ifall personen längst fram verkligen ska till hotellet så att resterande inte bara följer med och hamnar hos någons faster?
Vi hamnar på hotellet.
Sedan dricker vi ett glas vin.
Och traskar mot middagen.
Jag guidar fel även där så vi går för långt.
Jag är en usel guide.
Sedan är det middag och jag hamnar brevid en man.
Ständigt dessa män.
Men säg bordsherrar brukar vara så.
Manliga.
Vi pratar Klassiker och så.
Kanske nämner att jag ska springa ett marathon.
Det är inte helt omöjligt.
Då säger han att han skulle kunna åka vasaloppet imorgon.
Jag skrattar högt åt det roliga skämtet.
Det är visst ingen skämt.
Sedan säger flera vid bordet att de ska springa NY marathon.
Jaja.
Man tror ju det när man ser det.
Så går jag hem.
Det är inte speciellt sent alls.
Så jag ringer en kompis när jag kommer hem för jag har prata kvar.
Men hon sov lite.
Men lyssnar på prata.
Det är mycket prat om frukost.
För jag gillar frukost.
Dagen efter får jag frukost.
Sedan har vi en teambildningsgrej.
På stan.
Vi springer runt och härmar statyer bland annat.
Och löser kluriga gåtor.
Vårt lag var hur bra som helst.
Men inte vann vi för det.
Rumpa.
Sedan är dagen slut och jag och Fallskärmsjägaren hänger.
Vi letar skor.
Ett gemensamt intresse.
Han letar efter herrskor.
Jag letar efter damskor.
Noll skor hittas.
Så vi äter istället.
Sedan åker jag hem.

Det var väl stockholm i ett nötskal.
Nu dröjer det en hel vecka tills nästa gång.

13 kommentarer:

Jo sa...

Pust! Vad mycket du hann med! :)
Jag har kopierat Jättemycket. Undrar hur mycket man ska behöva kopiera innan man kan motivera en sekreterare eller en praktikant?

Och just det ja: Välkommen hem :)

Miss Upsey Daisy sa...

Jo- Tackar. Kopiera rockar inte så fett.

Linda K sa...

inga skor? skandal!

karro sa...

fullspäckat stockholmsschema med andra ord!

Tesa sa...

Och bara en hel vecka kvar till nästa gång?? Hoppas du hinner sova lite emellan också.

Sincerely Johanna sa...

Åh kommer du snart igen?

Laila och Johan sa...

Du är underbar! Skrattar så mina kids tittar konstigt på mig! Kram

LabHäxan sa...

Skor.. mmm det är roliga grejjer. Synd att det inte blev några.

Miss Upsey Daisy sa...

LindaK- Jag vet!

Karro- Som alltid...

Tesa- Oh,sova hur gjorde man då?

Johanna- Nästa vecka.. men sedan får det vara bra..

Loppis- ;-)

Labhäxan- Bara kikar..

Fru Choklad sa...

Du vet hur man lever Stockholmsliv det ser jag det :)
PS Hur lyckades du INTE hitta skor?

Miss Upsey Daisy sa...

Fru Choklad- Blir först till rean tror jag:)

No-one sa...

Ha ha ha ha ha ha ha - underbar sammanfattning! Men du. Frukost. Där sa du nåt. Vi kanske ska klämma in en frukostdejt rent utav? I löv frukost.

Miss Upsey Daisy sa...

Alexia- Its a date !