torsdag 24 september 2009

Här bor jag.

I hallen finns en glad klädhängare i olika färger för mina gäster.
Och nu är den tiden när man har på sig jackor så det passar bra.
I badrummet finns ett badkar.
Bada är det bästa som finns näst efter fårost.
I vardagsrummet finns det ett bord med stolar i olika färger.
Om min hyresvärd bara trollar dit där där elektrikern så att jag kan koppla in Kartell-lampan så att gästerna kan se vad de äter.
Eller så kan det vara bra att inte veta vad man äter.
På balkongen finns det en stor lykta för mörka kvällar.
Ibland när man är på balkongen ser man grannen med illern.
I sovrummet har jag en toppenfin stringhylla.
Den bodde i mina föräldras förråd förut. Knasigt värre.
I köket finns det en radio som spelar mycket P3.
Där finns också en pappersrulle som mina katter dödar ibland.
Jag låter dem hållas för jag tror att den förtjänar det.

9 kommentarer:

emve sa...

Låter trevligt!

Jag vill oxå ha badkar! Men jag får välja mellan det och en tvättmaskin. Inget kul val. Som att välja mellan godis och godis ungefär.

Vi har tre stringhyllor. De bara stod i en källare så vi tyckte att de behövde räddas. Ska bara fixa till dem lite.

Anonym sa...

Mycket P3 här också! /Åsa

Jenny sa...

Tycker det låter mysigt och hemtrevligt där du bor! Träffade Missy på stan och vi sa att det får bli en aw nån gång. bra va?

Miss Upsey Daisy sa...

Em- Svårt val! Förstår att du tvekande.. Men tvätt är ändå tvätt.

Åsa- Hey Sister!

Jenny- Låter som fina fisken tycker jag. Vi styr upp en längre fram :)

Den tjocke konsulten sa...

Låter fint!

Måste lampan ha jordad el eller vad är haken?

Miss Upsey Daisy sa...

DTK- Jag bor i ett gammalt hus och det hänger bara ner nåra kablar i taket.. inlindade i isoleringstejp. Vidrör man dem så faller de bara isär.. Min hyresvärd kunde fixa de andra kontakterna men inte denna.

Sincerely Johanna sa...

Att bada är det bästa som finns, efter att sitta på balkongen. Och jag har inget av det, avis. Du verkar bo fint.

Miss Upsey Daisy sa...

Johanna- Jag bor helt okej. Värdesätter badkar och balkong massor :)

Den tjocke konsulten sa...

Alltid lika roligt med förkrigsel!

Tipsa värden om att dragfjäder, toppklämmor och installationskabel finns på Clas O?