måndag 28 september 2009

Kadaver-Fri Söndag.

Efter att ha botaniserat som man vanligtvis gör bland lösgodisen faller blicken lite på innehållsförteckningen. Förutom de sedvanliga E-ämnena har den här affären också skrivit in gelatin. Och öppnar man då sina bruna ögon lite mer kan man läsa FRÅN NÖT alterantivt då FRÅN SVIN. Vilket jag veeeet men jag har liksom inte sett det så i skrift innan. Nu blev det på riktigt.

Urk-Burk. Dubbel-Urk.

Och så gott folk skapades tradtionen Kadaver-Fri-Söndag.

8 kommentarer:

emve sa...

Urk. Verkligen urk.

Tesa sa...

Oj? Annars har de brukat lösa det där med gelatin den konstgjorda vägen sen några år tillbaks, trodde inte de hade från djur med alls längre?

No-one sa...

Fy f*n vad äckligt när man tänker på det. Jag som just åt två svingeltainstinna godisar. Tack för den. Nu blir det inga fler.





(Ikväll.)

karro sa...

urk....

Jo sa...

Ånej, ditt knark?!

Laila och Johan sa...

Kadaverfri söndag, bra förslag!

LabHäxan sa...

Det finns kadaverfria lösgodisar på Coop. En påse med ekologisk godisblandning och en syrlig blandning. Faktiskt jättegoda. Så kan du införa godisarna igen.

Miss Upsey Daisy sa...

Em- Att se det så var urk.

Tesa- De hade det.. vissa godisar så..

Alexia- ;-)

Karro- Ish!

Jo- Mitt lösgodisknark...

Loppis- Visst var det! Pollys förslag tror jag..

LH- Det får jag kolla upp. Tack för tips!