måndag 30 juli 2007

Livets Gåta.

Man ställs verkligen för de stora frågorna i samband med flytt. Svaren kan avgöra hela ens framtid så man ska verkligen inte hasta igenom dem på något sätt.

Pizzatallrikar- Finns de fortfarande? Använder folk pizzatallrikar? Behöver två personer verkligen sex stycken? Bör jag komplettera med tillhörande ölgas med tryck på?

Vitlökspress- Kan det uppkomma en nödsituation när man verkligen och jag menar verkligen behöver ha tre stycken? Bör jag behålla alla tre ifallifall mitt liv hänger på det?

Den sista frågan är verkligen den mest essentiella. Var i h-vetet är mina svarta kalasbyxor? Var är mina kläder överlag? Just nu känner jag mig lite som PippiLångstrump goes office.

16 kommentarer:

Anonym sa...

O har allt gått bra? Hoppas verkligen du hittar dina kalasbyxor och du, jag tror man kan behöva 3 vitlökspressar.. tänk vad jobbigt när man måste plocka upp den enda man har ur diskmaskinen å diska för hand det är inte kul!!

Miss Upsey Daisy sa...

Om du säger tre vitlökspressar så är det tre som gäller!

Allt gått bra men måste hem och få lite ordning.. dessa kartonger.. Ish!

Laila och Johan sa...

att flytta är ingen lek!!! Pizza tallrikar... tja, jag brukar använda dem till annat. Just nu kan jag bara inte komma på till vad.... Ha så kul med kartongerna... ;)

Miss Upsey Daisy sa...

Egentligen är det åtta men B har nog redan kastat sina? Jag behåller två tror jag..

Kartonger.

Det ser ut som man har sprängt hos oss. :-)

Anonym sa...

Vitlökspress är ute, nu gäller rivjärn eller kniv enligt mästerkockarna har jag hört.

Pizzatallrikar är överskattat när pizzan kan ätas ur kartong.

Miss Upsey Daisy sa...

Marie aka vän av ordning ;-)

Behåller två pizzatallrikar ifall det är en rinnig inbakad historia.

Behåller alla tre pressar för nödsituationer!

Anonym sa...

bra att du behåller pressarna.. rivjärn må vara inne, men det är livsfarliga!! råkade riva av en bit av min tumme sist jag använde det... by the way så kan du läsa om min Norge resa nu!

Anonym sa...

Klart Pizzatallrikar behövs..jag har 1..som används när jag lagar eeh..något annat än pizza visserligen, men jag slipper ta två gånger :)

Missy sa...

Dina kläder ligger i en låda under alla andra lådor, och kommer att vara omöjliga att få fram tills ni packar upp allt det där ni borde ha slängt FÖRE flytten men nu inte vet vad ni ska göra med eftersom källarförrådet redan är fyllt.

Du kan kalla mig Saida.

Cax sa...

Pizza tallrik...nej kasta dom!
Man sparar disk genom att använda kartongen!
För det finns väl inte dom som bakar pizza själva?

Kalasbyxorna kanske har gått på fest?

Evalinn sa...

Åh, jag vet hur det känns! OM du behåller pizzatallrikarna MÅSTE du nog skaffa tillhörande ölglas med tryck! Annars är det liksom lite meningslöst?

Miss Upsey Daisy sa...

Lirre- ämnar ju att riva lök och inte fingrar....

Jerk- känns som om vi behåller två. Väldans tur att man har en panel att rådfråga vid sådana här viktiga beslut..

Missy- Saida. Respekt.

Cax- Är mina kalasbyxor ute på fuffens menar du??

Evalinn- Antingen med tryck på eller dricka ur burken direkt kan också fungera??

Cax sa...

Det var du som sa att dom var ute på fuffens... :)

Haha...fuffens...haha...coolt ord! :D

Miss Upsey Daisy sa...

Fuffens kan vara lite vad som helst ;-)

Cax sa...

Om någon säger: Detta var en fuffens Pizza! Ska man då provsmaka? :)

Eller om någon säger: Jag tror det är något fuffens med killen i bilen.
Ska man då fråga om han kan hålla i ens plånbok?

Eller om någon frågar: Ska du med hem på lite fuffens?
Ska man då följ...jag stannar där! :)

Miss Upsey Daisy sa...

cax- En fuffens pizza kan få dig at må illa efteråt- går bort!

En fuffens kille låter man inte komma nära - går bort!

Följa med hem på fuffens är alltid trevligt och besvaras med -JA TACK!