tisdag 17 juli 2007

Halta Lotta.

Ni vet hur små barn gör när de slår sig? Först är de helt tysta och sedan kommer det någon springande och först DÅ börjar de gråta. Härligt att man själv har utvecklats jättenoll där.



Igår kväll skulle jag låsa upp min cykel och hade hängt typ tre tunga kassar på den. När jag lossade den från stolpen ramlade den ner på min bara fot och lyckades borra in tre kuggar från kugghjulet (vid kedjan). Jag har någon sportig variant så där är inget skydd som det brukar vara. Så cykelfanskapet rasar och det gör ont som i h-vetet. Så ont att min tanke är "helvete, ska jag våga kolla på foten eller låta bli för det där var inte bra". Med tårar i ögonen samlar jag ihop mina saker och konstaterar att det kommer blooood! Då kommer en man springande och säger " det där måste ha gjort ont din stackare". Då blir jag ju så rörd av någon frågar och att han klappar mig på axeln så jag börjar gråta ännu mer. Haltande och gråtande går/cyklar jag hem till B. Blodar ner badkaret och blir omplåstrad. Berättar hela historien igen och gråter ännu mer över den snälla mannen. I natt har det knaprats värktabletter eftersom en bultande fot stör nattsömnen något.

Till saken hör den att jag inte har tid att vara halt. Jag ska bära kartonger och trekka på Borneo samt springa Lidingöloppet. En halvkass fot är inte välkommen alls!

12 kommentarer:

Mary Lady Luck sa...

Trekka på Borneo? Jag tror du får döpa om dig till Miss Wonderwoman snart :)

Maria - FashionFame sa...

Neej, va hemskt!!! Hoppas det läker bra och snart! Stackars! Bamsekram!

Miss Upsey Daisy sa...

Mary- wonderwoman? Icke då. Jag är mer som Pippi Långstrump ;-)

Maria- Tack! Sååå illa är det inte men ont gör det.

Cax sa...

Awww.
Stackare där!
Fick en klump i halsen när jag läste detta.
Men skönt att du fick tröst!

Anonym sa...

Åååå vad typiskt. Men vilken snäll man sånna borde det finnas fler av här i världen, fast det är klart, då skulle jag grina jämt..
Hoppas den läker inför trekkingen iaf.. kram kram

Anonym sa...

aj aj aj.

Anonym sa...

stAKarS dIg. nÄrr KomerR dU Å hEmtar mäJ å rePis? jA saKnar mInn fotÖlj!

Miss Upsey Daisy sa...

Cax- kände mig liiiiten. Så blir jag samtidigt så rörd över att någon bryr sig. Jag ska bli bättre på det själv.

Lirre- tror inte att det är någon fara.. Får se till att hålla såren rena så blir det nog bra.

Marie- Det gjorde svinont!!

Lilla katten aka Gul- Jag kommer inte och hämtar dig och Vilda på ett tag. Njut nu på sommarkollo så blir det en överraskning senare !!

Missy sa...

Aj. Kaka?

Miss Upsey Daisy sa...

Brownie?

kakakakakakakakakakakakakakakakakaka

Missy sa...

Det kan ordnas ;-)

Bloggen går på semester idag, men skulle man vilja tramsa finns oanade tramsmöjligheter på mailen tills bloggen kommer tillbaks från semestern.

Miss Upsey Daisy sa...

Självklart ska jag mailtramsa. Mailar ikväll när jag har jobbat klart... så ska jag berätta om alla spännande siffror och villkor som jag har stött på idag!