söndag 24 december 2006

Och vad är det för fel på ruccola då?

Jultraditioner. Man kan väl göra lite som man vill. Jag pensionssparar, jag har studielån och jobbet har gett mig ett kreditkort.

Minijul med pojkvännen. Härligt med egna traditioner. Nya vanor. Nya tider.

Saluhallen.

Inköp. Några prinskorvar. Tre skivor julskinka. En julost. Enligt tidigare överenskommelser under midsommar är det okej att byta bort sillen helt och istället tillämpa sig av den universala laxen. Canjunkryddad.

Sill går bort.


Hemköp.

Tröttnat på julmat. Mer intresserad av ruccola. Ett intresse som ej delas av pojkvän.
Gör inget. Mer ruccola till den som har vett att uppskatta ruccolan.

Tappat fokus på julmaten. Ser skumtomtar... skulle kunna ingå i julbordet med lite vilja. Blir nedröstad. Funderar på att trada bort skumtomtar mot glass. Ben och Jerry. Äntligen i en butik nära mig.


Åsså var det dags för julklapparna!

Pojkvän önskat alkomätare. Köpt bäst enligt test.

Intag - ett glas starkvinsglögg.. två glas vin

Här ska blåsas! Pojkvän börjar.

0,3 - inte orimligt.

Dags för mig.

1,9 ? - hold your horses liksom? Jag har inte pytsat in glögg intravenöst..
Blåser igen. 1,8... ?

Bläddrar i instuktionerna.. Läser. "Skölj munnen med vatten och drick ingen alkohol på 15 minuter innan."... läser vidare " mätaren visar mellan 0,2 till 4,0 promille.. har du över 4,0 kommer ett H att visas på displayen..."

OM JAG HAR ÖVER 4,0?

Väääääänta lite! Vad är fel med den här bilden???

Hur blåser en död person?
Hur läser en död person av mätaren och inser "ojdå.. jag har 4,0 promille... illa illa"

Hur tänkte de här egentligen? Eller tänkte någon alls? Var personen som skrev manualen möjligen full själv?

Får nog aldrig veta.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Är jag först, är jag först??!!
Härligt med en ny daglig rutin-jag förväntar mig TÄTA uppdateringar.

För övrigt..1,8-1,9 låter väl rimligt , eller?

Anonym sa...

Va-är klockan 5,26 i bloggerland? Här i lule är den iaf bara 14,28. Snart börjar Kalle o hans vänner-kalas! Vad kan de ha hittat på för kul i år då tro?

Miss Upsey Daisy sa...

Its a dirty job but somebody got to do it...

Dags att maila över adressen till närmaste sörjande!

Strax i en dator nära dig!