onsdag 27 december 2006

I serien om hur man lurar sig själv...

Jag är full av planer. Alla möjliga. Jag ska packa upp efter julhelgen. Jag ska städa i källaren. Jag ska diska snart. Bara skriva en viktig blogg. Åka vasaloppet.(Det tyder också på hål i huvudet). Alltid planer och alltid projekt. Alltid på väg.

Ett nytt år triggar ju igång en planeringsmänniska om ännu värre.

2007 är året då det händer. Hela jag kommer att bli den där perfekta personen som liksom inte fanns 2006. Jag kommer att pånytt födas och världen kommer att bli en ljusare plats. Jag kommer aldrig att flippa ur över småsaker. Nya jag kommer att ha det soliga humöret och liksom lysa upprummet likt en småtrevlig inonomhus sol. Mitt nya kommer aldrig vara stressad. Inte då. Jag kommer att skänka pengar till välgörenhet. Hur mycket som helst. Inga egoistiska tankar. Aldrig mer vara clownen vid varje utgång. För full? Nej då. Finns inte på kartan. Jag tar nämligen inte den där sista smarta drinken innan man går hem. Inte jag. Inte 2007 ( möjligen gjorde jag det 2006 men det är det ingen som vet). Jag kommer inte heller att äta upp en megastor godispåse. 2007 tar jag tre bitar. Och jag är så nöjd med dessa tre bitar!!
Ekonomisk. Jag kommer att bli ekonomisk. Flytta pengar sista dagen i månaden? Varför det när det finns så mycket kvar? Jaha. Säger du att folk gör det. Hm. Jag minns. Var det 2006 som jag också gjorde det? (men bara en gång).

2007.

Bara några dagar kvar nu.

Undrar om det kommer att kännas så annorlunda. Så perfekt? Så fulländat liksom.


2007.

Inga kommentarer: