söndag 24 december 2006

Elaka dotterns återkomst-Del 1

Dalarna nutid. Huvudrollsinnehavare. En styck ond dotter. Tekniska prylar som jävlas.

Fattar inte riktigt vad som händer så fort man kommer hem.Passerar tröskeln till föräldrarhemmet och förvandlas till något som borde bo under en sten i skogen. Men jag blir besatt... på ett dåligt vis. Elak och tålamod som en bengalisk tiger. Rättvis dock. Det drabbar alla i min väg.


I torsdags var det en dipp så att säga.

Först. Datorn fungerade inte. Den hängde sig. Ville inte öppna ett endaste litet fönster. Skriker åt datorn och dunkar till tangentbordet. Två rejäla dunk. Ha! Skadeglädje är den enda sanna glädjen. Vill gärna boxa till skärmen också. Men det skulle kunna göra ont. Tänker till.

Den kan kastas på tippen. Brännas på bål! Kokas i olja.

Sedan hittar jag inte flasköppnaren. Och det händer flera gånger! Drack nog närmare 5 mineralvatten den dagen.. till slut hängde modern öppnaren på en krok i köket. I ögonhöjd. Pedagogisk är hon. Av det lugnare slaget.

Dags att ta bilen och åka iväg och hälsa på kompis med nya bäbisen. Kommer inte in i bilen! Inser att det är onödigt att bryta nyckeln och stormar in och ropar att det är FEL på den JÄVLA IDIOT bilen! Får direktioner från vardagsrummet. Rusar ut igen.

Bilen öppnas via passagerardörren. Så logiskt då. Fast ändå inte.

Tänk. När jag skulle svänga in till kompisen åkte jag in på fel gård. Som om dagen inte hade varit överjävlig ändå!

PS.
Tomten om du läser detta har jag varit snäll mestadels. Jag köper faktum av "Kronblom" som står i hörnet av Arkaden. Det här var bara en dipp. DS

Inga kommentarer: