torsdag 28 december 2006

Jag har rätt. Alla andra har fel.

Det finns regler. Endel är skrivna. Det kan vara spretiga i stil med " Din mamma jobbar inte här så diska efter dig" ofta i kök som nyttjas av flertalet inblandande.

Jag jobbar med regler. Eller villkor så att säga. De är ofta flera sidor långa. Olika förutsättningar. Vissa undantag. Tillägg. Men ändå raka besked. För den som orkar läsa igenom allt.

Så finns det oskrivna regler.

Femmanhuset.

1. Om du strosar där och har all tid i världen... Stanna då inte upp helt plötsligt! Troligen har du någon bakom dig som har maskinen på full fart och får panikstanna. Håll trafiken flytande.... Kommer du på något och vill stanna till... gå till sidan!

Jag har lunch! Jag har bråttom! Jag är viktig och min tid är dyrbar!

2. Om jag verkar totalt ointresserad av Rädda Barnen.. Individuell Människohjälp eller ComHem. Så är jag nog det. Försöka då inte att genomskjuta mig med din pärm som vapen.. väljer jag att gå på andra sidan är det inte en invit till samtal. Jag har inte tid! Jag vill inte! Om du springer efter mig kommer inte intresset att öka på något vis.

3. Lastbilar som har bredlast har en skylt. För det är farligt för mötande trafik. Det finns en poäng. Det samma gäller en hop av tonårstjejer gående armkrok likt en levande bromskloss.. näst intill omöjlig att köra om. Jag måste förbi! Vagga inte fram så långsamt då! Marsch pankaka framåt.... ( och se även regel nummer ett - stanna inte oförhappandes)


En golfbil ska jag skaffa. Då kan jag köra över de som stannar hastigt. Köra ifrån försäljarna och köra runt bromsklossarna. Hoppas det följer med en skarp tuta....

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag förutsätter att dessa regler enbart är giltiga för 2006 ;-)

Miss Upsey Daisy sa...

Köra golfbil i Nordstan kommer även att fungera 2007!