måndag 25 december 2006

Kära Ipod!

Välkommen till familjen ska du vara. Trots att du kom igår och vi knappast har haft chansen att umgås rejält än vill jag att du ska veta att du är efterlängtad. Jag blev så glad när jag öppnade det vackert inslagna paketet och såg dig där så liten och så nätt! Helt fantastiskt att det kan finnas så mycket ljud i en sådan liten men ack så fulländad skapelse.

Rent instiktivt ville jag bara slita upp hårdplastförpackningen för att äntligen få hålla dig i mina händer... Men eftersom jag vet hur jag har en förmåga att förstöra saker lämnade jag darrande över dig till någon som var säkrare på handen trots att det kändes så fel när vi precis hade sett varandra för första gången.

Jag ska vara så försiktigt med dig och behandla dig som en kunglighet...du ska få en vacker specialgjord väska för de joggingturer vi kommer att ta ihop ( helvete, vad få dagar det är kvar till Vasaloppet! ) i handväskan ska du få ett alldeles eget fack att disponera. Jag ska skydda dig mot väta och 2007 kommer att vara det året när jag lär mig att skruva på korken till min vattenflaska när den ligger i min handväska. Jag lovar dyrt och hederligt att göra allt i min makt att skydda både sladden till hörlurarna och samt din datorsladd så att min kanin-katt inte biter av dem! (hörde du det fröken V!)

Så åter igen välkommen kära Ipod!

Slutligen.

Screw You gamla MP3 Jens Of Sweden! See you on the other side.....

2 kommentarer:

Anonym sa...

Får börja med att gratulera (gör man det när det gäller julklappar?) Men av egen erfarenhet - håll väskan stängd och utom tasshåll från söta V.

I luleå finns nu faktiskt ett lager snö - om du behöver träning menar jag. Själv åker jag pulka.

Miss Upsey Daisy sa...

Just det. Du om någon vet att Fröken V blir en Terminator-Katt och blir närmast ogästvänlig! Jag köpte en ny adapter till mig för att sedan hitta en extra i en låda.

Du kan med andra ord komma hit en gång till om du vill!

Lämnar obyggden för GBG imorgon.