tisdag 19 november 2013

Jag Vet Inte.



På förmiddagen blev jag RödaKorset medlem och tänkte på naturkatastrofer och människovärdet. Jag är också Amnesty medlem angående människovärdet. På kvällen susade jag ner på stan själv för att hitta en klänning till lördagens dop och på vägen hem när jag väntade på bussen står det en full person och skriker. Ni vet en sådan som står och pratar rätt ut till väggen typ. Sedan kom han rafflande mot hållplatsen och fortsatte skrika och jag tänker två saker. Ett, skönt att jag inte har med barnvagnen. Två, måtte han inlite gå på min buss. Där tänkte jag även att om han gör det ska jag se till att sätta mig brevid någon så att jag inte får honom bredvid mig. Det brukar ofta bli så nämligen.

Och det är där jag undrar lite över mitt " planerande" att undvika en person. Det känns lite hm som om jag inte lever som jag lär. En sak om han kommit nära och varit hotfull såklart. Oh well, det är bara att fortsätta att jobba med sig själv helt enkelt.

Inga kommentarer: