lördag 24 augusti 2013

Mållös.

Igår träffade jag en annan mammaledig kompis och vi gjorde som mammalediga gör när solen skiner dvs man tar en promenad. Vi gjorde alltså samma lika och promenerade i Slottsskogen tillsammans med brännbolls spelande kids, hundägare, joggare och andra personer som av någon anledning inte behöver befinna sig på jobbet.. Vi var inne i något samtal när jag plötsligt får en smäll på axeln av en synnerligen uppretad hundägare som rabiat frågar om jag inte ser honom. Jag är både förvånad och en smula chockad över "smällen" och säger ilsket " va f*n gör du!". Han stannar och vi stirrar ilsket på varandra innan vi slutligen skiljs åt. Det är vid sådana här tillfällen jag önskar att jag var snabbare på bollen men det är ju inte så att de påannonseras och att man har eoner av tid att förbereda sig. Så 55+ gubbe slår till mamma med barnvagn för att hon i hans tycke inte bereder väg för honom och hans hundar tillräckligt snabbt?  Lågt.

5 kommentarer:

I will not keep calm and you can fuck off sa...

Folk är inte kloka ibland -.-

Turtlan sa...

Hur svårt kan det vara att säga ursäkta mig. Hundägaren alltså.

I Amerika är det bättre o artigare på sånt!.

Gubbstrutt!

Anonym sa...

Fy för 55+ gubbar:P Inte konstigt att så många +55 gummor inkl mig är singel ;-) Kram L

AFA Försäkring sa...

Hej!

Jag jobbar med uppsökande kundtjänst för AFA Försäkring och såg att du skriver att du är föräldraledig.

Du kan ha rätt till en försäkring som ökar pensionsinbetalningen under föräldraledigheten om du är privatanställd arbetare på en arbetsplats som har kollektivavtal (och 90% av alla anställda i Sverige täcks av kollektivavtal).

Här kan du läsa mer om vår föräldraförsäkring: www.afaforsakring.se/foraldraforsakring

Ring oss på 0771-88 00 99 mellan 8-17 på vardagar så kan vi hjälpa dig vidare.

Vill du veta mer om uppsökande kundtjänst och hur vi hittade dig kan du läsa det här:
www.afaforsakring.se/uppsokande_kundtjanst

Vänliga hälsningar
Fredrik
AFA Försäkring

Miss Upsey Daisy sa...

Iwnkc- mmmm, man blir ledsen.
Turtlan- exakt, men sättet.
L- Gubbar!