tisdag 13 december 2011

Ovanliga Saker Som Hände Igår..

Ovanliga saker som hänt idag utan någon som helst inbördes ordning.
1. När jag kom till jobbet igår hade någon kopplat in adventsljusstaken i mitt fönster. Det är ovanligt eftersom jag inte haft någon på flera,flera år och sist jag såg den hade den ingen kontakt och Fallskärmsjägaren ställde in den och jag sade något i stil med att "ha ha, den har ingen kontakt". Jag är nämligen rätt mogen. Då kallade han mig julhatare. Iallafall så lyste den nu för ovan nämnda chef hade tyckt att jag skulle sluta vara en sådan julhatare. Han väntade tills jag hade gått från jobbet och kopplade sedan in den.
2. Nummer två. Måste ha varit på väg till lunchen när det regnade typ från alla håll utom möjligen från marken (vilket jag för övrigt bara anser är en tidsfråga innan det händer här i Göteborg). Jag fick då den pigga idén om att vi kunde gå som en slags Flyttfågel Konvoj. Ni vet. Första fågeln tar hela smällen med vinden och sedan hänger de andra fåglarna på? Fattar ni? Så tänkte jag att vi tre kollegor som skulle forcera regnet på väg till lunch kunde gå och en slumpvis utvald person skulle gå först (inte jag, de var ju ändå min idé och jag är inte helt dum i huvudet). Dum i huvudet var tydligen inte min kollega heller för hon vägrade gå först. Himla synd på en fin idé.
3. Den tredje sista ovanliga saken måste nog ha varit när jag satt i Mötet Som Gud Glömde. Eller det var väl inget fel på mötet som sådant mer än att det typ höll på i femtiotolv timmar på raken. Ha möte i femtiotolv timmar utan att äta och märk då väl att det var ett videomöte och De Andra hade CHOKLAD på sin sida skärmen. Jag påpekade att jag bara hade en simpel julgran av papp på min sida och att den inte gick att äta. När mötet drog över en halvtimme över min arbetstid knackade det på dörren och in kommer Fallskärmsjägare med 1 st banan, 1 st päron, pepparkakor (okänt antal), kaffe och vatten. Vi har ändå jobbat ihop sedan 2003 så han är helt på det klara med hur lågt ett blodsocker kan bli efter femtiotolv timmar. Gölligt iallafall.

Frågor på det?

4 kommentarer:

yllet sa...

Fint av fallskärmsjägaren!! Men, jag undrar vad det är för dekadenta människor du har videomöte med? Hade de inte tårta en gång?? Jag tycker du ska ha en stor jäkla äkta götelabörsk räkmacka nästa ggn.
Och en chokladfontän.
Och sprit.

Miss Upsey Daisy sa...

Yllet- De hade massa choklad. Som de åt. Och prasslade med. När jag hade en PAPPERSJULGRAN på bordet.

Stackars mig. Stackars stackars mig.

Laila och Johan sa...

Fin är han den där fallskärmsjägaren. Här får man skicka ilskna sms till lärarkollegor och tigga och be om att de ska skicka in en kaffekopp när det vaktas prov.

Miss Upsey Daisy sa...

Loppis- Mycket snällt var det :)