fredag 30 december 2011

Gammal och Ogift.

När pusspolisen ( och Pojkvän & Brorsan också såklart) var hemma hos mina föräldrar under jul sov vi mitt flickrum vilket jag pimpade under min tonår. Då var det poppis med svartvita bilder i små ramar. Gärna lite halvnakna män. Remember? Iallafall hade jag ett kort på ett par som typ är på bal (svartvitt supersnyggt tyckte jag då). Pusspolisen stannade till framför det.


-Miss UD, är det där du?


- Ha ha, nej det är ett vykort.


- Tänkte väl det. För först såg det ut som du hade gift dig. För det är ju ändå lite konstigt att du som är så gammal inte har varit gift tycker jag.

10 kommentarer:

K. sa...

Haha.. Ja, så kan det vara.

Och klart du hänger på. Vi bokar in något.

Katarina sa...

Fy tusan för barn och deras uppriktighet. ;-)

Mrs E (ibland Grefvinnan) sa...

Barn är charmigt ärliga...

annika sa...

Haha, man blir golvad ibland av all ärlighet och raktpåsaken.

LabHäxan sa...

Haha tackar för den!!

Jo sa...

Noteras i den där boken som kommer att tas fram när det vankas vedergällning om ett par år. Då PP drar hem pojkvän kommer du att kunna dra den ena pinsamma historien efter den andra och om PP protesterar drar du fram detta skuld-kort.

Miss Upsey Daisy sa...

Katinka- Kul! :)
Katarina- Jag är inte gammal! ;-)
Mrs E- hehe
Annika- Exakt. :)
LH- :)
Jo- hoho.. :)

Anna sa...

samlade du på ramfoton? ;)
vilken film är det en liten kille gör det.. göll!

Evalinn sa...

Ehhh? Fniss!

Miss Upsey Daisy sa...

Anna- oh, har inte sett.
Evalinn- hehehe