onsdag 1 juli 2009

Imorse.

Imorse fick jag en glimt av helvetet. Inte nog med att det var "knökat" på bussen så att man sniffar varandra i armhålorna. Det visade sig att Partille Cup börjat och på bussen fanns ett handbollslag med tonårstjejer från Norge. Ungefär femtiotolv stycken.


De sjöng sin hejarklackvisa.

För sina lagkamrater som var kvar i Norge uppenbarligen. Men även för resten av Göteborg som inte vaknat än. Sade jag resten av Göteborg? Lägger till hela södra Sverige.

Sådant gör man inte ostraffat. Nu måste de dö. Sådana är reglerna.

13 kommentarer:

Lilla fröken Cynisk sa...

Spreja tårgas på dom.

Jo sa...

Glimt av helvetet? Du menar helvetet som bryter ut när all världens ung(-jävl-)ar kommer till Gothia Cup?
Jag får ofta bita mig i läppen -hårt- för att inte skrika: Håll käften!! , när jag är i den sitsen du var idag.
De är säkert jättesöta och trevliga ungdomar, men jag blir tyvärr lätt folkilsk i folksamlingar...

Fegisen P. sa...

Dumma norskor som inte känner till reglerna.

Anonym sa...

Det är upprörande. Hoppas de fick böter iom den fina nya lagen om offentligt musicerande galningar som införts i Götet. Jag ryser. Och så svetten på det. Stackars dig.

Tesa sa...

Jag föreslår en liten hämndsång. Hot hot hot....
;)

Spader Madame sa...

Det är viktigt att följa reglerna...

Miss Upsey Daisy sa...

LFC- Toppen. Såklart jag ska.

Jo- Exakt. Det blir tyvärr värre än så här!!

Fröken P- Dummadumma norskor!

Maria- Jag var inte på humör på att förlora hörseln på morgonen....

Tesa- Exakt!

Spader- Annars blir det smisk!

Anonym sa...

Ha, ha jag tror vi var på samma buss! (17, de gick på vid Qvidingsgatan?)
/jenny

Miss Upsey Daisy sa...

jenny- Stämmer bra det! Eller jag gick på vid Munkebäck.. och de gick av vid Svingeln har jag för mig.. De skrek verkligen.. visst!

mr epo sa...

Haha! Du kunde väl upplyst dem om att turneringen bara har ett vinnarlag och alla andra är förlorare?

Miss Upsey Daisy sa...

Mr Epo- Nästa gång så. Försökte hindra att jag fick tinituss...

Evelina sa...

Ha ha ha jag lovar att jag hörde dem här nere i Skåne :)

Miss Upsey Daisy sa...

Evalina- Det måste du ha gjort! ;)