onsdag 1 augusti 2007

Veckans Relationsfråga.

Kära panelen.

Jag och min sambo har närmare 20 sportflaskor. Det är väldigt många och de tenderar att ramla i skåpet vilket ställer till problem. Säg inte att vi ska göra oss av med några sportflaskor då vi råkar vara väldigt fästa vid de flesta. Som vän av ordning är de sorterade i kökskåpet som innehåller andra plastföremål såsom matlådor osv.

Nu är jag rädd att sportflaskorna ska ta över i vårt förhållande. Vad ska jag göra?


Mvh/ Plastic-is-fantastic

11 kommentarer:

Anonym sa...

Enkelt! Endast flaskor som matchar cykeln får stanna. Färgmatchat är halva hemligheten till en lyckad cykeltur...

Miss Upsey Daisy sa...

Mr Epo- Är det så? Går det snabbare om man färgmatchar? Fast säg att man (det här låter nog konstigt) tränar utan cykel? Kan man då ha valfri färg?

OSA

Missy sa...

Såå? Är det DU som är Vän av ordning? Va?

Det trodde jag inte om dig.

Anonym sa...

Du har väl kläder på dig när du tränar? Kläder brukar ha färger...
Tänk vad nya grannarna skall säga om du planlöst väljer flaska?

Miss Upsey Daisy sa...

Missy- Nu blir jag med ens lite osäker om jag ska säga tack eller vara lite lagom ironisk så..`?

Mr Epo- Jodå. Kläderna är på när jag tränar. Men jag har ju olika färger på kläderna så då behöver jag ju flertalet flaskor..

Miss Upsey Daisy sa...

Och grannarna. Det är inte lätt när man är van att bo rätt mycket utan insyn....

Evalinn sa...

Jag har haft exakt samma problem (fast det var bara jag som stod för 20+ flaskor...). Hur många behöver ni på en vecka egentligen? Välj ut så många av era favoriter - de som är mest praktiska, passar till cykeln, är snyggast etc. Resten behöver ni inte slänga!! Lägg dem i en kartong och göm undan i förrådet. Är alltid bra att ha när man slitit ut några av de andra, och då när ni tar fram dem känns de som nya igen! Lycka till!

Miss Upsey Daisy sa...

Vi får väl hysta in några i förrådet och du har rätt. De blir rätt äckliga efter ett tag. Tydligen är de riktiga bakteriehärdar också. Men jag tar ner några i förrådet tror jag.

Anonym sa...

Kan man ha för många? Jag laddade upp ett nytt lager nu när jag var i Norge.. mycket praktiskt att ha på jobbet t.ex.

Miss Upsey Daisy sa...

För många i skåpet iallafall..

Anonym sa...

Äckliga flaskor? Använd nya kärleken, så kan du välja utan att tänka på vilka som är minst sunkiga! :) DM forever!