torsdag 2 augusti 2007

Min grå kärlek,

Mina föräldrar hade en diskmaskin. Tyvärr brann den upp 1985 och de har aldrig skaffat någon ny. Förutom pappa då. Fast han har ju fler funktioner än så. Säger mamma iallafall. Hon verkar nöjd.

Nu har ju livet ändrats och jag är den som har diskmaskin. Man skulle nästan kunna tro att jag försöker ta igen de senaste 20 årens saknad av diskmaskin. ALLT* diskas. Jag tror att jag har kört en runda varje dag. Lägg då till att vi är två personer i hushållet och jag har ätit fil till kvällsmat. Men jag blir lika uppåt varje gång det ska diskas. Eftersom jag inte har bläddrat i instruktionsboken trycker jag lite på några knappar och nio gånger av tio startar den till min totala förtjusning. Säg den enarmande bandit som har en sådan hit-rate!


*Learning by doing för vissa saker blir lite annorlunda efter de ha diskats...

12 kommentarer:

Anonym sa...

Diskmaskin är uuunderbart. Tyvärr har jag råkat förstöra en kastrull och en skål i vår.. trodde oxå man kunde diska allt där i :)

Anonym sa...

Snälla, inte toaborsten....

Miss Upsey Daisy sa...

Snygglirre- får bärga mig lite i min iver då...

Mr Epo- Jag går mest över de saker som är i köket. Men tack för tipset! ;-)

Mary Lady Luck sa...

Ärligt talat, min diskmaskin är det mest romantiska som någonsin hänt mitt 6,5 år långa förhållande. Från att konstant ha tjafsat om disken ler vi nu stort och klappar på vår fina maskin. Jag ska ut och ge den en puss nu på en gång :)

Miss Upsey Daisy sa...

Den är så fin och den fungerar nästan varje gång... En vacker dag ska jag läsa lite in instuktionsboken för det är nog inte bra att trycka vilt på alla knappar tills det händer något.

Laila och Johan sa...

Tänk om man hade en diskmaskin...

Miss Upsey Daisy sa...

Ni får låna min pappa om du vill!

Anonym sa...

Jag & sambon har en win win lösning enligt oss båda - Jag tvättar allt och han diskar allt. Och för kännedom - till min hjälp har jag en tvättmaskin.

Miss Upsey Daisy sa...

I min suveräna diskmaskin kan man säkert tvätta kläder med.

Allt kan man tvätta.

Evalinn sa...

Åh, du är min tvillingsjäl! :-) Jag älskar att diska o tvätta, det är så härligt med det där brummande ljudet som talar om att "jag behöver inte jobba"!

Miss Upsey Daisy sa...

Jag gillar att tvätta men hatar att ta reda på det.

Vi är tvillingsjälar! :-)

Anonym sa...

Diskmaskin är det bästa jag har köpt, näst efter min lilla röda bil! Vi har även diskuterat detta med diskmaskin vännerna sinsemellan och ALLA är för en gång skull eniga; Diskmaskinen ligger på topp tre i "Det bästa vi har gjort".