tisdag 28 augusti 2007

Tisdagsdagis.

Jetlag gör mig till en om möjligt ännu tramsigare person. Idag på lunchen hade jag en enmans trollerishow där jag tog min vita scarf och försökte trolla bort den i handen. Ni vet skaka så där som Carl-Einar eller någon. Det visade sig att jag hade fel sorts scarf och trolleriet misslyckades.Vet inte om kollegorna/åskådarna blev besvikna eller ej? Jag menar det var ju inte så att jag tog inträde direkt. Jag försökte även få den nya kollegan att ringa och bombhota kontoret så att vi skulle få en aningens längre lunch. Så motvals man kan vara tänkte miss UD om den nya kollegan som vägrade lyda. Gissa om jag ska gå in och fisa på hans tangentbord.

8 kommentarer:

Mary Lady Luck sa...

Ha ha, jag är glad att jag inte jobbar på ditt kontor. Tänker definitivt ta med mitt tangentbord på lunch framöver ha haha :)

Anonym sa...

mohahaha! välkommen hem! så skönt att det finns fler trams-fior. Lånar ditt hämndsätt om det är ok. Har en del kollegor som förtjänar lite fis./Jenny

Anne sa...

Tillbaka igen. Hoppas att ni har haft det bra och väntar på att få höra mer om resan.

Peter Madison sa...

Fniss...välkommen hem. Toka:)

Tess sa...

Bombhota kontoret? SOM OM DET SKULLE HJÄLPA PÅ MIN ARBETSPLATS???

Min chef, hans arbetsledare och hans sekreterare sitter i ett eget kontortshus där rökning är tillåten, och man kan ge sig på att kommer de ett bomhot så kommer han att ta för givet att det är HANS kontor det gäller, och vi andra kontorsslavar får vackert jobba vidare.

Nä, strömavbrott är bättre, då funkar inte datorerna...

Spader Madame sa...

Jaaaaaa, vilken idé! Om man som jag är lärare är det ju enkelt! Man talar bara om för kidsen att det är absolut förbjudet att ringa och bombhota skolan eller fisa på rektorns tangentbord! Ska prova redan på måndag! Kommer dock att försöka undvika trollerikonster med scarfer, de undrar redan från vilket hem jag har lyckats rymma....

Annie - PD sa...

HAHAHA :D Det låter skoj. Tänk att ha dig som lunchsällskap = rooooligt!!
Kram och välkommen hem

Miss Upsey Daisy sa...

Mary- Fast jag är en ganska snäll kollega tror jag ändå... :-)

Jenny- absolut kan man låna mitt hämdsätt. Håll till godo!

Anne- Jag ska berätta om resan och visa lite kort.

Peter- Man tackar och bockar!

Tess- Får man röka? WTF?

Spader Madame- Gör det!

Annie- kram och tack!