onsdag 8 augusti 2007

Sju små dvärgar.

Tyvärr krockar ju miss KYDs eminenta bloggträff med ett bröllop jag ska på. Två strålande tillställningar. Så har vi motsatsen när jag kände för att gå en promenix igår och ringer sju kompisar och ingen kan ( nummer åtta var i sommarstugan och det visste jag och nummer nio hos föräldrarna). Det är liksom på eller av. Antingen vill alla eller så vill ingen?

För visst är det så? Antingen står man och hoppar upp och ner och vill hitta på något eller så finns det flera roliga saker som krockar samtidigt? Murphys law?

8 kommentarer:

Annie - PD sa...

Så är det.
Min värsta felsägning i sommar är när jag sitter och lyssnade på min svärmor med ett öra. Hon pratade om den 15 augusti och att det var två saker på agendan och att hon bara kunde gå på den ena. Pucko-Annie kläcker ur sig att det ofta händer att det är två roliga saker på en dag. Tyvärr var det ena eventet en begravning. Puh... Typsikt mig. Nu har jag lärt mig - lyssa ordentlig eller var tyst.

Miss Upsey Daisy sa...

Oups! Inte bra alls!

Det är pinsamt när man blir så ertappad att man inte lyssnat ordentligt. Hoppas att hon inte tog allt för illa upp.. kan ju vara lite olika det där....

Anonym sa...

Ja så är det varje gång.. då vore bra om man typ kunde klona sig.. eller göra som Harry Potter och bara disapparate från det ena stället för att sekunden senare apparate på nästa.. hm ja du förstår vad jag menar..

Kerstin sa...

Åh, jag har missat bloggträffen - ska genast kolla in...

Laila och Johan sa...

Visst är det märkligt, en rolighet kommer sällan ensam, eller så är det inte en rolighet så långt ögat når...

Miss Upsey Daisy sa...

Snygglirre- Det är oftast så tycker jag.. och som igår när INGEN kan ses...?

Kerstin- kolla in hos miss KYD

Loppanlej- fast jag hoppas att jag ska hinna åka till V och säga hej till dig iallafall :-)

Missy sa...

Ketchupeffekten. Hela mitt liv levs enligt den principen.

Miss Upsey Daisy sa...

Jag med.

Alltid så.