tisdag 7 augusti 2007

Förhandling.

Inte för att jag har gått på kurs eller så men jag är en fena på att förhandla!

- Du B, om jag blir flygrädd så väcker jag dig på planet..
- Inte om jag sover.
- Det kommer jag visst att göra om jag blir flygrädd! Det gör jag ändå så det så.
- Du kan väl inte väcka mig om jag sover.
- Jodå.
- Nej inte alls.
- Kommer jag att göra.
- Men inte om jag sover kan du inte!
- Kan jag väl. Om du inte är snäll så får du inte följa med utan då åker jag på semester med garderoben istället!

Lägg märke till den informativa fasen, den upprepande förhandlade fasen och så slutklämmen som är hård, koncist och mycket rakt på sak. Jepp. Ni förstår säkert vem som bestämmer här.

11 kommentarer:

Maria - FashionFame sa...

haha du är bäst! :D

Laila och Johan sa...

Strålande! Vi blir alla så stolta över dig!!!

Missy sa...

Jag vet! Det är garderoben som bestämmer.

Hade jag rätt? Va? Säg att det var rätt?

Miss Upsey Daisy sa...

Maria- man skulle kunna säga att jag är som fantomen! Hård mot de hårda...

Loppanlej- jag är också stolt över mig ;-)

Missy- bara för att det är du får du ett försök till!

Cax sa...

Aj aj aj...dig skulle jag inte våga göra affärer med!
Jag skulle väl bli lurad så det står härliga till! :)

Turtlan sa...

Hur är det nu det heter....Kvinnans list överstiger mannens förstånd.... ( eller skriver jag helt galet...?) Hur som helst så är kvinnans list en god tillgång!

Miss Upsey Daisy sa...

Cax- Jag har alltid en räv bakom örat!

Turtlegirl- Kvinnans list övergår mannens förstånd. :-)

Anonym sa...

Bra där!

Miss Upsey Daisy sa...

*skrattar*

Jag väcker honom ändå!

Cax sa...

Är inte det lite...obekvämt? :D

Miss Upsey Daisy sa...

Ånejdå.

Det är en liten valp. Tror rävens barn heter valpar?