tisdag 30 juli 2013

Saker Som Hände På Semestern.

1. Vi åkte till mina kompisars land som ligger i skärgården utanför Helsingfors. Jag träffade Maria för femton år sedan men hade tydligen missat den lilla detaljen att huset låg på en ö. Big deal kanske någon säger och då vill jag gärna att denne återkommer i fallet när denne åker med tre barn ( och ett spädbarn) för den packningen skojar man inte bort. Vad vi gjort nu som vi tidigare inte gjort? Åkt motorbåt med barnvagn.
2. På ön fanns bara utedass och det är inga problem kan man tycka om man hade kunnat komma ut från det hela när man var färdig. Med man menar jag jag för det var jag som har bloggen som blev inlåst av misstag. Visserligen en ganska kort stund men det är inte så att tiden direkt flyger fram där inne om vi säger så.
3. Vi åkte till Mumindalen och Helsingfors.
4. Vi åt middag i Enskede och såg hur rådjuren skuttade in och ut ur trädgården. Mycket bambies i Stockholm har ni.
5. Nämligen samma lika ute på Värmdö. Överallt dessa djur som skuttar. Men det är fint. Man vill ju ha ett, det vill man.

2 kommentarer:

I will not keep calm and you can fuck off sa...

Lite back-to-basic-semester? Med utedass och djur. Fint som snus. Förutom inlåsningen då.

Miss Upsey Daisy sa...

IWNK- Det var en natt så. :) Annars bodde vi typ på alla möjliga sätt.