söndag 24 mars 2013

Skavsår I Örat.

En annan sak jag inte heller förstår mig på är alla sk gravidskämt man får höra flera gånger om dagen. Avsändaren av skämtet ser ofta ut som om denne förväntar sig ett pris, applåd etc etc för ett skämt jag redan hört femtiotolv gånger? För det är ju inte som så att de skiljer sig åt. Om skämten slutar trots att man bitit ifrån? Knappast. Numera har tålamodet tagit slut ( lyssnar man inte på ett "snällt" sluta finns det inte så mycket annat att göra?} Till de som berättar att magen växt ( graviditeten har inte gjort mig blind än, varvid onödig info) brukar jag lägga huvudet lite på sned och säga "det tror jag minsan även att din gjort?". 

8 kommentarer:

Anonym sa...

Ha ha! Bra svar! Skallen växer på en del också ;) /L

Miss Upsey Daisy sa...

L- Japp! Nu biter jag tillbaka!

annika sa...

Haha rätt så! Ös på bara!

Jojjo sa...

Haha bra där! Jag har ett efternamn som är rätt tacksamt att skämta om, hade väl fått nog när jag var si sådär 10 år. Och fortfarande säger folk "den har du aldrig hört va, höhö". Måste också börja bita tillbaka!

Katarina sa...

Ouch! :-)

Miss Upsey Daisy sa...

Annika- Först snällt sedan argt!
Jojjo- Man tröttnar.. visst gör man!
Katarina- Fast de börjar ... !

Akan-Kakan sa...

Kvalitetskraven på gravidskämt verkar vara rätt obefintliga, tycker jag. Rätt mycket i genren "Du har svalt en fotboll ser jag! Höhö..."

Miss Upsey Daisy sa...

AK- Och femtiotolfte gången... skrattet är liksom inte där?