tisdag 15 januari 2013

Gårdagen i Stockholm.

Flertalet gick snett igår.

Jag gick upp frikkin fem på morgonen.
Tog tåget till Stockholm.
Sedan fick vi elfel i Hallsberg.
Då flyttade SJ över alla till ett befintligt tåg.
Jag fick frikkin stå i gången.
Sedan drog någon i nödbromsen.
Blev en halvtimme försenad.
Min kollega var inte inbokad till hotellet.
Men fick plats ändå (puh).
Samt att hennes ID gått ut (hoppsan).
Men hon kom hem till Finland.
Vi hade bokat en rum på Huvudkontoret.
Där fattades det datorer.
Inte så mycket älsk på när det saknas saker.
Sedan förstörde vi en häftapparat.
Eller mer jag än vi när jag tänker efter.
Ordnade sedan en bloggträff.
Gissa vem som knappt hittade dit?
Det är samma person som föreslagit resturangen.
Det borde verkligen inte vara samma person.

3 kommentarer:

Frida sa...

Men du hittade ju tillslut. Nästa gång får Cecilia hämta upp dig också, det är inte lätt att vara utomsocknes. Kram på dig.

Nyfiken Alltid sa...

Härlig dag. Hoppas träffen var bra dock!

Miss Upsey Daisy sa...

Frida- Säkrast så!
NA- Möcket fin.