onsdag 30 januari 2013

All By Myself.

Normalt när jag kommer till jobbet är det iallafall två tre personer här.  Jag brukar vara bland de första men inte först-först. De som är tidiga är dessutom typ nästan fyrtiofem minuter innan mig.

Nu är ingen här. Verkligen ingen. Om man inte räknar han som levererar frukten men han har gått och vi jobbar ju inte ihop..

En stund tänkte jag på om jag borde vara på någon form av tjänsteresa med de andra men kunde inte komma på någon speciell. En annan stund tänkte jag ifall det var helg men det var sjukt lätt att kolla upp. Det var inte heller så rimligt att alla hade fått sparken förutom jag. Eller aliens som äter akademiker.

5 kommentarer:

Jojjo sa...

SÅ där kände jag med här om dagen, jag brukar typ vara sist men har börjat med någon märklig ny vana de senaste veckorna att jag är näst först. Ingen fattar riktigt vad som hänt, varken jag eller mina kollegor!

Frida sa...

Det är samma här! Vi kom först till dagis, och nu är det helt tomt på jobbet. Har vi missat nåt???

pralinen sa...

Lite läskigt...

tantaugusta sa...

Plötsligt händer det... ;)

Miss Upsey Daisy sa...

Alla- Lite spökligt minsan.