måndag 31 december 2012

2012.

Lista lånad av MissE.

Gjorde du något 2012 som du aldrig gjort förut?
Förlovade mig, hyrde semesterlägenhet via Blocket och blev på smällen.

Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Japp, en kollega och två bloggkompisar (MissE och Erika).

Dog någon som stod dig nära?
Min farfar dog.

Vilka länder besökte du?
Thailand, Frankrike, Tyskland och Turkiet.

Är det något du saknar år 2012 som du vill ha år 2013?
Jag skulle spontant svara "lugn och ro och mer tid" men inser att jag inte är en sådan person. När jag väl har det blir jag bara enormt uttråkad. Men för 2013 önskar jag mer driv och bättre på att leva "just nu".

Vilket datum från år 2012 kommer du alltid att minnas?
Här känns det väldigt politiskt korrekt att säga vår förlovningsdag.

Vad var din första framgång 2012?
Här känns det som om man borde säga något stort och jag kommer inte riktigt på något. Man kan nog säga att 2012 var mer fyllt av mellanstora och små framgångar istället. Ja, så får vi säga.

Största misstaget?
Jag har varit dålig på att sätta mig in i andras situation och trott att de flesta tänker som jag och när jag upptäckt att det inte varit så har jag blivit besviken. Inför 2013 ska jag sänka förväntningarna på andra och köra mer mitt eget race.

Bästa köpet?
Sex stycken lilla åland stolar från Blocket.

Vad spenderade du mest pengar på?
Gissar på jämt skägg mellan resor och till huset.

Gjorde någonting dig riktigt glad?
Tja, det här med att bli på smällen var ju helt klart en partyhöjare och förlova sig likaså.

Vilka låtar kommer alltid att påminna dig om 2012?
Händerna mot himlen, Shewolf, Dont you worry child. En hel hög.

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Det vet jag inte riktigt men jag har varit ganska arg. Se under största misstaget. Men inför 2013 ska jag verkligen tänka på att sänka förväntningarna i kombination med att sätta tydligare gränser tror jag det blir smashing!

Vad önskar du att du gjort mer?
Tränat

Vad önskar du att du gjort mindre?
Ätit socker

Blev du kär i år?
Ja!

Favoritprogram på TV?
Dallas är det enda jag har följt förutom de boxar jag plöjer.

Bästa boken du läste i år?
Kommer inte riktigt ihåg vilja jag läst men Gardells senaste var ju bra.

Största musikaliska upptäckten?
Att Petra Marklund är bra på svenska också.

Något du önskade dig och fick?
Resa mycket och fixa med huset.

Något du önskade dig och inte fick?
Njae, inget stort iallafall.

Vad gjorde du på din födelsedag 2012?
Hängde med Pojkvän och såg Hobbit.

Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Om jag sänkte mina egna krav och var mer nöjd med det jag faktiskt åstakommit snarare
än vad jag inte åstakommit.

Vad fick dig att må bra?
Resandet. Både med vänner, med endast Pojkvän och "allhopa". 

Vilken kändis var du mest sugen på?
Ingen speciell.

Vem saknade du?
Vilda och PimPim

De bästa nya människorna du träffade?
De är inte "nya" men jag uppskattar att har kvar en fin kontakt med två kollegor som jag jobbat med. Båda befinnner sig nära i mina föräldrars ålder men att vi ändå håller kontakt. Så uppskattar jag att en annan gammal ny vänskap med en tjej jag umgicks mycket med runt 20-årsåldern som jag numera mailar flitigt med. Så inga "nya" men gamla på ett nytt sätt.

Mest stolt över?
För att jag är den jag är.

Högsta önskan just nu?
Lära mig mer om foto/min nya kamera.

3 kommentarer:

Spader Madame sa...

Fint och bra! Det blir ett toppen2013 KRAM!

Anna sa...

galet GALET fint år!
både ring och +, känner att mitt år blev otroligt händelselöst helt plötsligt ;)
stort GRATTIS och en kram

Miss Upsey Daisy sa...

Spader- Det får vi hoppas?
Anna- Tack <3